Gå til innhold
Arkivverket

[#64021] Jonas Jenssøn og Åse Sørensdatter fra Maagerø på Tjøme


Gjest Henning Sværd
 Del

Recommended Posts

Gjest Henning Sværd

Hei.Er det noen som vet litt om Jonas? Han døde 09.07.1842 i Mågerø, Bruk 12.0, Tjøme, Vestfold, Norge. [Nøtterøy kirkebok s.740] Hvor han er født er usikkert og hvem som var hans mor og var vet jeg ikke. Fødsels året er enten 1768 eller 1770, men hvor er usikkert.Åse er derimot mye lettere og jeg har masse info om henne. Født 1773 i Mågerø, Bruk 12.0, Tjøme, Vestfold, Norge. [Nøtterøy kirkebok s.150] Døpt 21.02.1773. Død 12.01.1835 i Mågerø, Bruk 12.0, Tjøme, Vestfold, Norge. [Nøtterøy kirkebok s.263].Håper noen av dere vet noe om Jonas. Tusen takk på forhånd.Mvh Henning Sværd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger først inn familien Jonas Jensen og Aase Sørensdatter her fra 1801 tellingen: Lenke Hennes fødselsår er vel lite nøyaktig ved tellingen. Hun er oppgitt 48år?Skal se om jeg kan finne opplysninger om Jonas i noen kilder.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På denne siden med gårds og slektshistorie Tjøme,finner du en del opplysninger og kilder om Aase Sørensdatter og etterkommere. Her er ikke mange opplysninger om ektemannen Jonas, men han antas født ca 1768 . Se under Mågerø http://home.online.no/~srasmu/Du har sikkert sett denne fra før.Fortsetter leting etter Jonas opphav.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg også den dåpen til en Jonas Jensen i kirkeboka i Tønsberg. Vor Frues kirke. se høyre s. dåp 12 Des 1770: LenkeKan hende faddere ved dåpen kan være til hjelp?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er skiftet mor til Jonas Jensen og og opplysninger om at faren var skredder: LenkeAt moren døde så tidlig kan vel være en forklaring på at jeg ikke fant Jonas konfirmert i Tønsberg.Håper dette kan være en hjelp, selv om det ikke er bevist til nå, hvem Jonas Jensen som giftet seg med Aase Sørensdatter var.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Sværd

Tusen takk Gunn :-) Dette var MASSE god info. Noen av lenkene har jeg allerede sjekket ut og, som du sier, det er jo en viss usikkerhet omkring Jonas. Dette skal jeg jobbe videre med så finner vi det nok ut til slutt. Mvh Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.