Gå til innhold
Arkivverket

[#64026] mangler info om min bestefars søster Hanna Hansen f.1889


Gjest Berit K Grindheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit K Grindheim

Hei Jeg mangler opplysninger om min bestefar Conrad Peder Hansens yngste søster. Hun heter Hanna Hansen var født i 1889 i Kristiansund. Jeg tror hun har bodd i Kristiansund. Foreldrene heter :Johan Hansen f. 1849 i Eidsvåg, Åsane komm. Hordaland, mor: Synnøve Dorothea Kaspersdatter, født 12. juni 1849, Rognaldsvåg, Reksta sokn. Kinn komm. Det hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg med opplysninger. mvh Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hun finnes ikke på Gravminner, i hvertfall ikke med fødselsdata. Der er jo en god del Hanna'er uten fødelsdata, men det blir vanskelig om du ikke vet fylket, prestegjeld og helst menighet.Du sier du tror hun har bodd i Kristiansund. Var det i voksen alder, eller bare som barn? FT 1900 har jo Lars Ove funnet og da bor hun i Kristiansund med foreldre og søsken. Men siden... Noen ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kan du også fortelle hvor Conrad og Sigurd bosatte seg som voksne?Sigurd Bernhard: født 5.11.86, døpt 26.12.86 i Kristiansund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit K Grindheim

Conrad er min bestefar. Han bosatte seg på Osterøy, Hordaland i voksen alder. Han har jeg informasjon om. Sigurd har jeg hørt omkom på sjøen (druknet) som ung voksen. Hanna kan ha kommet til Bergen siden hennes bror og andre søster Severine Hansine bosatte seg her. Jeg vet at Hanna fikk barn en sønn Johan Toft og en datter Dagma Toft med Johan Adolf Toft (vet ikke om de var gift) Har ingen datoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Se her ja. Du visste jo mer om Hanna. Det er viktig at all info legges frem med en gang.Når er søsteren Severine Hansine født?Du skriver at datterens navn var Dagma. Du er sikekr på det, jeg mener at det ikke er Dagmar? Det er vesentlig når man skal søke. Har du noen ide om hvor Johan Adolf Toft var fra? Kan han ha vært fra Øygarden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit K Grindheim

De opplysningene jeg har om Hanna og hennes barn har jeg fått gjennom slektshistorien til Severine Hansine, hun var mine oldeforeldre Johan Hansen og Synnøve Dorothea Kaspersdatters eldste datter. Mine oldeforeldre hadde disse barna: Teheodor Lyder født 14 juli 1878 Sanviken, Bergen død 1895 i Kristiansund Severina Hansine født 17 april 1879 i Åsane, død 20.juni 1939 i Bergen. Perde Konrad Hansen født 1882 i Kristiansund (min Bestefar) død 1971 Hosanger. Sigurd Hansen født 1886 i Kristiansund. Døde som ung, men jeg har ingen dato. Hanna Hansen født 1889 i Kristiansund. Jeg vet ikke noe om Johan Adolf Toft. Hadde vært fint med hjelp til å finne flere opplysninger mvh Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.