Gå til innhold
Arkivverket

[#64028] Maria Gulbransd,fra Slidre,flytta til Ringsaker 1825.


Gjest Jan Ove Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Ove Olsen

Maria Gulbransd gift med Nils Olsen i Slidre 14/10 1815, flytta til Ringsaker og fikk 3 barn i ringsaker den siste i 1829, og han ble komfermert i 1847 i Ringsaker. Og jeg tror Nils Olsen døde 10 feb 1772 på Skarpsno i Ringsaker, og var enkemann i folketelingen i 1865, me jeg finner ikke Maria Gulbransd, død?, har sett gjennom Klokkerbok og Ministerialbok flere ganger fra 1829 til 1866.Så nå håper jeg noen har noen gode forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Et par spørsmål. Er du helt sikke på at der er Mari som er død og ikke Nils ? Jeg lurer på om de fikk en datter som het Sigrid, for om de fikk det så kan jo dette være Mari i 1865 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Olsen

Di fikk en datter som heter Siri og som er gift med Johannes Madsen, så det kan være henne og Maria er født i 1793 mars i Slidre. Og at aldren er feil i folketelingen noe den er ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Olsen

Den Mari Gulbransen jeg har er den som ble gift med Nils Olsen i 1815 og kom fra Sæli i Slidre og som flytta til Ringsaker, men jeg mener at alt dette er greit, men det var når hun døde jeg søkte, men det tror jeg at jeg har funnet ut av nå, hun døde i 1873 i Ringsaker.Så takk for den hjelp jeg har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Hans Myhre

Hvis Marie Gulbrandsdatter døde 1873 i Ringsaker, hvor har du så Marie(Maria) Gulbrandsdatter i 1865???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

OK, da er den Berit har i 1865 rett med feil i tellinga at hun er f. i Ringsaker.Da døde hun 1/5 bgr. 12/5-1873 Fosseneje, 79 år, enke. Den eneste Niels Olsen som passer er denne. Niels Olsen, inderst, gift, Tjerneeie. død 8/11 bgr. 15/11-1831. Hengt sig selv uden bekjendt aarsag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Olsen

Takker for inntresen du har vist, men jeg mener at Niels Olsen døde 22/5 1832 på Ulveneie 40 år gamel. Og Marie døde 01/05 1873 på Fosseneie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.