Gå til innhold
Arkivverket

[#64048] Långserud i Sverige, informasjon og bilder av stedet fra 1800-tallet


Gjest Gunn-Anita Rysjedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

Jeg leter etter informasjon/historier og evnt foto av Långserud i Sverige fra slutten av 1800 tallet. Er det noen her inne som kan hjelpe meg med det? Min slekt kom derifra og het Velander. De bodde i Kålseter bruk. Mvh Gunn-Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Bor en Nils Velander der født 1837 i Osby. Han er Klensmed. Bor på Kålseter bruk. Kona er Inggjerd Håkansdotter f 1840 i Ørkened. Begge plassene er i skåne. Barn i 1890 telling Axel Simon f 1870 i Brunskog. Frans Teodor 1873 Hællefors. Johan August f 1876, Gustaf Martin 1880 og Hjalmar Otto f 1882, de tre siste i Långserud.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Velander, Axel Simon Hemmason (ogift man)f. 20/5 1870 i Brunskog, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 7/1 1893 från Kålsätersbruk, Långserud, Värmlands län (Värmland) till Oslo fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 392Emibas emigrationsakt: Långserud S 1893 028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Velander, Nils Klensmed (ogift man)f. 9/11 1837Utvandrad 21/4 1883 från Kålsäters Bruk, Långserud, Värmlands län (Värmland) till NordamerikaKälla: Emibas emigrationsakt: Långserud S 1883 031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Velander Nilsson, Alfred Vilhelm Hemmason (ogift man)f. 25/12 1867 i Kristinehamn, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 19/5 1890 från Kålsäters Bruk, Långserud, Värmlands län (Värmland) till Nordamerika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Velander, Gustav MartinBrunnDöd 21/6 1956.Kyrkobokförd i Hedesunda, Hedesunda kn (Gävleborgs län, Gästrikland).Född 23/2 1880 i Långserud (Värmlands län, Värmland).Änkling (10/3 1944). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Hedesunda, Gävle kn (Gävleborgs län, Gästrikland)Födelseförsamling i källan: Långserud (Värmlands län)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

Hei Hanne og tusen takk for alle innlegg. Jeg har familien men etterlyser historier, bilder o.l. fra området Långserud. Jeg har lett en del på nettet men finner ikke noen gamle historier og bilder fra stedet. Jeg er egentlig ferdig med å forske på slekten og er nå ute etter å fylle inn familien med historiemateriale. Det er jo til sist det som er spennende. Mvh Gunn-Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.