Gå til innhold
Arkivverket

[#64083] Time ROGALAND 1900


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Enkem. Kristian Olsen Aga g. II 1901 Time, Bina Jakobia Jørgensdtr. f. 1866 Tjøtta. Hun vokste opp i Velfjorden Nordland. Bina hadde et barn i 1892 22/5 med Aleksander William Borgesen Svenøya Brønnøy (flyttet til California, gift Marian. Han d. 1951 og brukte ettern. Borgen). Barna het Ragnvald som var paa Søvland, Aakre RO i 1900 som pleiebarn. Vet noen hva ble av Ragnvald og mora Bina? Jeg ser en Ragnvald Borgen f. 1892 som er i Amerika, men han er fra Kristiansand og f. 1/3 1892.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Hei! Jeg finner en Ragnvald Aleksandersen konfirmert i Åkra kirke, Karmøy, Ro. 09.09. 1906. Bosted: Svenø (i Brønno pgjd). Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Var innom Ancestry. Name: Ragnvald Alexandersen Arrival Date: 23 Jun 1914 Estimate Birth Year: 1892 Age: 22 Gender: Male Port of Departure: Bergen Ethnicity/Race/Nationality: Scandinavian Ship Name: Bergensfjord Port of Arrival: New York, New York Navity: Norway Line: 13 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_2338 Bith Location: Norway Birth Location Other: Akre Page Number: 39Hadde ført opp faren som nærmeste pårørende. Aleander Williamssen Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg finner ikke Ragnvald Alexandersen i Amerika mellom 1914-1981! Jeg ser konf., utflyttet, og død i CA, men ikke ved folket. i 1930, 1920 eller military draft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Det gjør ikke jeg heller. Over imigranter fra Bergen 1874-1930 står: Ragnvald (Farnavn) Aleksandersen Etternavn: Varne. Stand: Fiskeri Nytt yrke: Sjøfarende Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Hei! Det nærmeste jeg finner om Ragnvald A Varne er California Voter Registrations 1900-1968. Recidence: 1956 - Los Angeles County, California. ??? Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Are you sure? When I try that I get a lot of '2 star' hits, but they turn out to be Varnet Avenie or Van Dyke or something like that. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Ja. Det kom opp og jeg noterte det ned. Om dette er din mann???Jeg fikk tilsendt i mailen min. Bina giftet seg 24.09. 1901 med Kristian Olsen Aga fra Fitjar. Faren hennes Jørgen Jensen Laxelv, bustad Tjøttø. Tellinga 1900 har de barna Ranvei Aga, f. 1896 og Kørner Olaf, f. 28.08. 1899. Hun fant også en datter til Rebekka Beate f. 12. 07. 1901. Trolig Lye pgjd, Ro. LenkeIkke flink med lenker. Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk for mer om Bine. I still can not find Ragnvald A. Varne in the Voter Registration Lists 1956 Los Angeles. If you click on his name, you find it is not his name.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.