Gå til innhold
Arkivverket

[#64087] Født i Glemmen i 1915


Gjest Ellen Marie Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Marie Iversen

Det står Andreas i folketellinga for 1900, men jeg ser jo at det må være en skrivefeil og at mannen het Ananias (merkelig navn)Jeg må ha litt hjelp til oversettelse her også: hva står det med liten skrift på streken rett før fødestedet ?Her er vel kanskje grunnen til at Erik bor hos besteforeldrene, han er født to år før foreldrene giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Annas vielse med Johan Madsen i 1908, nr.60 Lenke Desverre så er ikke ministerialboka skannet for der kan det muligens finnes mere informasjon. Ikke funnet Annanias død i Glemmen.Det er jo ikke 100% sikkert dette er Annas familie, selv om det virker sannsynlig. Du må finne dåpen hennes for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Vielsen til An(n)anias og Anna: Det står Ananias Matiasen unkarl og stenarbeider, Lislebystrand, f.12/7 73 Varteig. Pige Anna Hansen, Hassing, f. 20?/3 76 Hassing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

De finner jeg ved å lese side opp og side ned i kirkebøkene. Det finnes ingen lettvint vei, men det er til gjengjeld gøy når jeg finner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ang. kirkeboka for 1915 så ser det jo ut som om den ikke er levert inn. Derfor kan du jo sende en forespørsel til Glemmen menighet og spørre om de kan se etter for deg. Det skulle ikke bli så stor jobb for dem siden du har fødselsdato. Her er en E-postlenke [url="http://www.glemmen.no/kontakt_oss.htm>http://www.glemmen.no/kontakt_oss.htm Her fant jeg en annen lenke med postadressen om de foretrekker det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Iversen

Leg synes jeg leser og leser i kirkebøkene jeg også, men det er sjelden jeg finner noe, hvertfall så mye som du har funnet. Tusen takk igjen.Har fått svar fra Glemmen kirke og de hadde ikke datoer, bare årstallene som var Johan 1881 og Anna 1876.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.