Gå til innhold
Arkivverket

[#64104] Malene Hansdatter, tjenestepike fra Feda


Gjest Petter Svindland
 Del

Recommended Posts

Gjest Petter Svindland

Oldefars søster Malene Hansdatter ble født 1855 på Birkelandstrand - Feda i Kvinesdal og var i ft.1875 tjenestepike for Overrettsaksfører Nils Nilsen i 1.ste Langgade i Haugesund. Hun skal senere ha blitt gift og fått barn etter det min mormor kunne huske et sted mellom Haugesund og Bergen. Kan noen hjelpe meg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Ole Andreas var sønn av Ole Nilson Bjelland 1817 - 1866 og Berta Elisabet Tollaksdtr. Hagland i Skåre 1826 - 1916. Jeg har mange forfedre av Ole Andreas hvis du skulle være interessert i det. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Svindland

Takk så mye begge to. Nå vil jeg prøve å finne etterkommere. Har du, Hilde, en lenke til Oskar Berthin? mvh Petter Svindland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

HeiIflg Skåre gard og ætt II side 976 finner en at de har flere barn a)Oskar Bertin f 1884 d 1952, g.m. Anne Berthine Askildsdatter, de hadde bruk 8, 'Fagertun' på Nora Våge i Sveio. b) Anette Helene f 1888. c) Tora f 1889 i 1915 g.m. Hugo Kristofer Wulfsberg, han var bonde, de bodde i Bærum. d) Ragnhild Marie f 1891, d.samme året. e) Olaf Andreas f 1895. Ola Andreas var vognmann.mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Svindland

Dette var moro. Mormor fortalte at en datter muligens het Tora Voldsberg, men denne skrivemåten kom jeg ikke langt med, og etter hun døde mistet vi tråden. Tusen takk! mvh Petter Svindland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Oskar f.1884 - død 1952 og Anne Berthinef.1884 - død 1945 hadde barna: Askild f.1914, Ragnhild f.1914, Birgit f. og død 1924. Sønnen Askild f.1914 ble gift med Malene Josefsdtr. Støle f.1922. De hadde barna Asbjørn f.1945, Oskar Johan f.1953 og Oddbjørg f.1955. De bodde på Våge nordre i Sveio. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Ole Andreas og Malenea Tobine hadde en datter til og det var Ragnhild Alida f.11.7.1897 dpt. 12.9.1897 og døde 9.6.1917 - gravl. 14.6.1917. Familien bodde da i Kaigt.10 i Haugesund. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.