Gå til innhold
Arkivverket

[#64115] Meldal: kirkebok ved giftemålet til Jon Knudsen og Ane Johansdatter (1826)


Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

7. juni 1826 ble Jon Knudsen ??? og Ane Johansdatter ??? gift i Meldal ([url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2433&idx_id=2433&uid=ny&idx_side=-115>Lenke ). Jeg klarer ikke å finne ut hvilke gårder disse to stammer fra. Noen som kan hjelpe meg å tyde dette? Hvis dette er det riktige ekteparet jeg er på utkikk etter, så får de en datter Marit i 1832. Hun er i 'Gardtales i Stemshaug' omtalt som datter til Jon Knudsen Storås. Når jeg pløyer gjennom Storås i Meldal Bygdebok finner jeg ingen Jon Knudsen omtalt der.Ved denne Marit sin fødsel (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Jon er fra mine heimtrakter; Refshaugen ligger vel under Garberg - mellom Storås og Rindal. Ane er fra en plass under Drugli. - mener jeg har 'vært borti' denne familien før i en eller annen sammenheng...Hilsen Aud Marion Røen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.