Gå til innhold
Arkivverket

[#64131] Hjelp til tyding av kirkebok for Baklandet


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

Hei Idar Angell Hansen ble døpt 23. februar 1908 i Bakke kirke. Jeg trenger hjelp til å lese det som står her. Er det noen som kan være så snill å hjelpe meg?Permanent sidelenke: LenkeMvhTrond Gellein Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arnvid lillehammer

Eg les fylgjande. Namn på barnet er 'Idar Angel Gundersen', født 8. desember 1907 og døypt 23. februar 1908. Barnet var født utanfor ekteskap. Faren var 'Albert Hansen ugift Stuert (frå Bergen, født 1879), og mora var Ida Lovise Emilie And(e)rsen ugift dampskibspige, (frå Nedre Bakland 23 født i 1876). At barnet fekk namnet Gundersen, kan synast underleg, men i det minste ein av fadrane bar det namnet, noko som kan vera forklaringa. Vennleg helsing Arnvid L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei Jeg vet ikke om dette er interessant for deg, men Ida fikk en datter i 1901, Hjørdis Agnete Lenke Nr 28 av døpte pikerHilsen Aud Marion Røen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Tja, si det ... jeg synes det står 9. barn ved Idars dåp og siden hun er i Trondheim i 1900 (med feil fødselsår) synes jeg at 1900 var et logisk årstall å begynne. Jeg ser at hun har fått et barn i 1899 også (anmerkning ved Hjørdis Agnetes dåp), men dette barnet har jeg ikke funnet. Skriften i denne kirkeboka er ikke av de enkleste !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

KjempeflottJeg har virkelig problemer medå tyde teksten. Men kan farens navn til Axel Haugaard, født 1871 og bosatt i København. Han var ds maskinist, og moren Ida Louise Emilie Andersdater, fhv tjenestepike men så??? hva står så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Merknaden ved Hjørdis Agnetes dåp forteller at det er morens andre barn og farens?. Attest? fra huseier John Theodor Hansen. (Det er vel han som har opplyst om barnet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arnvid lillehammer

Det er ikkje lett å lesa det som står under rubrikken Anmærkninger: Men det står i det minste, som andre har vore inne på over her, at dette var hennar 9.!!! barn. Men over det står kven som melde barnet til dåpen, og der klarer eg ikkje på min skjerm å lesa tilnamet, men i det minste les er 'Opgivet af Petra (Koprfes????) ugift arbeidspige'. Vennleg helsing Arnvid l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.