Gå til innhold
Arkivverket

[#64135] Kjell Andreas Kjelsen, f. 1816, fra Hamarøy, når døde han?


Gjest Geir Bjernes
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Bjernes

I følge FT 1875 bodde Kjel Kjelsen på gården Eggum i Borge i Vestvågøy, tilreisende fisker, ugift. Han var sønn av jekteskipper Lars Kjelsen Zimmel på Egerdalen i Hamarøy. Er det noen som kjenner til hans videre skjebne etter 1875? Når døde han. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Per Sørdal

Hei Geir. Jeg kan ikke finne Kjel på folketellingen i 1900. Det er det vel sansynlig at han døde før 1900. Alderen taler også til det sansynlige. Siden Kjel var fra Hamarøy, ble jeg litt nysskjerrig på denne saken. Jeg har lett gjennom døde i Borge, men kan ikke finne han. Har kontaktet en fra Borge som er godt inne på slekt. Han skulle se på saken. MVH Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Bjernes

Hei Per! Hadde nesten gitt opp håpet om at noen ville legge inn noen kommentarer i dette temaet! Jeg har også lett i kirkebøkene for Buksnes - Borge - Vågan - Hamarøy, uten å finne ham. Han her trolig død før 1900 for han er heller ikke å finne ved å søke på FT 1900 for hele landet. Som nevnt bodde han på Eggum både i 1865 og i 1875. Men så blir han borte! Fint at du engasjerer deg, Per!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Geir Slektforskeren i Borge, kunne heller ikke finne han i kirkebøkene. Han skulle kontakte etterkommere etter de som han bodde hos på Eggum, om de kunne vite noe. Han kunne neppe forsvinne i løse luften. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Det kan vel tenkjast at han forsvann på sjøen?Tippoldefar min skal ifølgje dotterdottera ha drukna samtidig med sonen. Sonen er å finne i kyrkjeboka, han vart gravlagd. Men tippoldefar min står ikkje der. Eg trur det er fordi han ikkje vart funnen. I mange kyrkjebøker er slikt registrert, men i andre kyrkjebøker ser det ut til at berre dei gravlagde er registrerte.Dette skjedde i 1882.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.