Gå til innhold
Arkivverket

[#64187] Foreldre til Hans Paulsen


Gjest Freddy William Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Freddy William Paulsen

Har forsøkt å finne min oldefar Hans Paulsen i folketellinger og kirkebøker. Vet at Hans og kone Agathe Josefine (f.1869)kom til Sør-Varanger fra (Kaafjord) Alta tidlig 1900. Finner henne i kirkebok fra Alta men ikke han. Det nærmeste jeg kommer er en Hans i Fåberg, Oppland. Ministerialbok Nummer 7, Periode: 1868 - 1878. Han er født 16de juni 1869. oppføring nr 106, i 1869. Antar at dette er rett person da fødselsdato stemmer, men problemet er at det er vanskelig å tyde skrifta her. barnet er uægte, far synes å være Andreas Halvorsen, men det øvrige er 'uleselig'. Noen som kan hjelpe?

bilete5880.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Har du funne Hans og Agate i FT1900, Freddy? Der skal jo fødestaden stå.Eller har du funne ekteskapet deira registrert? Der skal både fødestad og foreldre stå.Kvifor trur du at denne Hans frå Fåberg er den rette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freddy William Paulsen

Vet bare fra øvrig familie at de kom til Sør-Varanger/Kirkenes fra Alta, men finner ikke han der. Fant Noen Hans Hansen (uten mellomnavn) i Digitalarkivet. Husker ikke i farta hvordan jeg kom dit. kan komme tilbake til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freddy William Paulsen

1900-telling for 0301 KristianiaFødd Reg Rolle Førenamn Etternamn Bustad Kjelde1869 1885 Hans Paulsen Wåge Gubr Emigranter fra Oslo 1867-1930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

No har eg ramla av. I innlegg (1) er det tale om Hans Paulsen som flyttar frå Alta til Sør-Varanger i 1900.Men i (8) ser det ut til å vere ein som emigrerer i 1885?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freddy William Paulsen

Det står bustad Wåge, Gudbrandsdalen. Kjelde: Emigranter fra Oslo. Vet ærlig talt ikke hva som menes med det, om han har 'emigrert' fra Oslo, eller emigrert via Oslo og til Oppland/Gudbrandsdalen (?), og senere nordover. Sier heller ikke sikkert at dette er riktig person, men finner som sagt denne Hans i Fåberg hvor fødselsdato samsvarer med fødselsdato på Hans Paulsens gravsten Sandnes, Sør-Varanger. Wåge og Fåberg er begge i Oppland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Harjo

Kan ikke lage lenke, men iflg. min.bok Kristiansund i Kristiansund 1880-1905 s. 58 viede: Hans Paulsen Maalø f. 16.6.1869 f. Fredø og Agette Josefine Pedersen f. 12.8.1869 i Alten viet 23.11.1891. Klarer ikke å lese farens navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freddy William Paulsen

Takk og takk til Torodd! Skjønner at du er erfaren, og du skjønner helt sikkert at jeg er fersk! Hehe. Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Berre hyggjeleg, Freddy! Men som du ser, hadde eg kasta inn handkledet då Astrid kom med ekteskapet til Hans og Agate, så du har henne å takke for at vi fann vegen til Kristiansund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Her er ekteskapet til Johan Peter Pedersen og den nye kona, Martine Jørgensdatter i 1874 (nr. 5): Permanent sidelenke: LenkeVi ser at Johan Peter var son av Peder Israelsen og skal vere f. på Aronnes i 1843.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Her er ekteskapet til foreldra til Agette, i Talvik i 1868 (nr. 9): Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6786&idx_id=6786&uid=ny&idx_side=-147>LenkeVi ser at Ingeborg Anna var dotter av Simon Olsen og skal vere f. ca. 1846. Eg trur staden er Finsjaaen. I så fall kan dette vere faren (foreldra?) hennar i 1865: Lenke Dette er nok Ingeborg i 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.