Gå til innhold
Arkivverket

[#64188] Janice Nielsen som dro til USA i 1923. Kom hun tilbake?


Gjest Johan Midtgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Midtgård

Min bestefars fetter Johan Bernhard Skram ligger gravlagt på Møllendal i Bergen sammen med kona Janice Skram. Begge døde i 1988.Har lett etter opprinnelsen til Janice og finner denne [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=0112EMIG&gardpostnr=284&personpostnr=284#nedre>Lenke som emigrerer til Chicago i 1923. Hun er antagelig den samme som blir døpt her som nr. 6 Lenke som Jannike Nielsen. Et moment som får meg til å tro at det kan være den samme, er denne hjemmesiden som nevner Janice Nielsen Skram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei!Kan dette være samme damen, men med ev. feil fødselsår? Lenke. Her får du også med deg datteren, Ruth, f. 1928. Janice og datteren Ruth hadde vært på besøk siden 17.12.1928.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Midtgård

Tusen takk til Grethe og Arne. Dette ser klart ut til å være de jeg leter etter. Da blir neste nøtt å finne ut om hun kom tilbake til Norge og giftet seg, eller om han har flyttet etter og at de evt. har giftet seg i Amerika. Har sjekket sjømannskirken i New York, men finner de ikke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Midtgård

Beklager at jeg ikke så dette. Har ikke gransket mye slekt i Amerika, men det fremgår jo klart i den 'census' du la ut for meg. Takk for det. Fins det kilder som kan vise hvor dette ekteskapet ble inngått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.