Gå til innhold
Arkivverket

[#64198] Hvor ble det av Johan A. Tomasen, f. 1861


Gjest Bernt Jenssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bernt Jenssen

Johan Andreas T(h)omas(s)en f. 15.06.1861 og g.m. 12.11.1891, Marta Elisabeth Olsdtr.. Bosted Rekvik og Sessøy i Gamle Hillesøy (Nå Tromsø). De får 7 barn sammen fra 1891 til 1907. Petrine, f. 1891, Nikoline, f. 1892, Jørgen, f. 1894, Hilmar, f. 1897, Sigvart, f. 1899, Pauline, f. 1902 og Bernhard, f. 1907.Petrine blir i Tromsø g.m. 1912, Odin H. A. Olsen og de får en sønn, Karl Odmund Olsen i 1913.De fleste av barna til Johan er døpt i Hillesøy, med unntak av ett par som er døpt i Tromsøysund. De tre første er også konfirmert, men kan ikke finne de resterende innført noe sted som konf.26.03.1920 dør Marta og blir gravlagt i Hillesøy den 03.04.1920, jordpåkastet 19.06.1920.Dette er den siste hendelsen jeg kan finne registrert i krk. boka for denne familien! Har vært gjennom de fleste krk. bøkerne i området, uten resultat. Flyttet de ut av kommunen, fylket, landet?Hvem kan hjelpe meg med info om Johan og de 6 yngste barna?En tilføyelse: FT. 1900, viser at det er ett barn til, Hilberg, f. 02.06.1900. Har ikke funnet han innført som døpt! En annen ting er at alle barnas etternavn er Hansen (dtr) i FT. 1900. Dette er etternavnet til farfaren (Tomas Hansen) Samtidig så viser den samme tellinga at eldstejenta er pleiebarn ett annet sted og sønnen Sigvart er ikke å finne. Har heller ikke funnet han reg. død!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Alvin Andreassen

På Sessøya er det i dag ingen fastboende. I Rekvik bor det et par som ukependler til Tromsø. Det blir opplyst at etterkommerne etter Johan Andreas og Martha Elisabeth forlot plassen og tok veien inn til Tromsø. Det er mulig at det kan komme nærmere opplysninger frem senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Takk for tipset Alvin. Godt å være kjent i området :-) Skal ta for meg kirkebøkerne for Tromsø og Tromsøysund, i den grad de er tilgjengelige for denne perioden (etter 1920) og se om jeg kan finne ut noe mere der.For en tid tilbake (mange år siden) ble jeg kontaktet av en person som bodde på Kvaløysletta ang. slekt, men koblet det ikke da! nå har jeg en mistanke om at denne personen var en etterkommer.Bare det hadde funnes adressebøker fra denne tiden.Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Bernt Jenssen

Trekker fram denne etterlysningen igjen.Foreløpig er jeg ikke kommet lengere på denne familien. Et av problemene med at jeg ikke finner noen, 'håper' jeg ligger i at det er liten eller ingen tilgang på kirkebøker for Tromsøysund (skannede) Det eneste er en Lysningsprotokoll for tidsrommet 1919-1937. Så hvis det er noen som har en eller annen formening om at de kan være til hjelp, så er jeg mottakelig og takknemmelig for all informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.