Gå til innhold
Arkivverket

[#64199] Hjelp til å finne aner til Ingeborg Larsdatter født ca 1825 i Ofoten


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Hjelp til å finne aner til denne Ingeborg Larsdatter f ca 1825 i Ofoten.Det som jeg har fått opplysninger om er dette: Hun er gift med Ole Johnsen f 1814 i Ofoten død 1873 i Trøssemark Skånland kommune i troms.Giftemålet var vel ca 1846.Hvilken kirkebok vet jeg ikke.Ektemannen Ole Johnsen f 1814 død 1873 i Trøssemark sine foreldre er:John Pedersen (Konge Jo) f 1779 i Jukkasjervi, Sverige d 1831 Erikjord,Skånland Karen Henriksdatter Stor f 1781 Talma i Sverige død 1864 Erikjord,Skånland. Kan noen hjelpe meg med dette? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Moen

Hei!En viss hjelp kan du ha av å gå inn på Digitalpensjonatet under mitt navn. Der finner du en del avskrifter av kirkebøker for Ofoten.Uk. Ole Johnsen Dalshaugen 32 år og Pike Inger Larsdtr. Storelv 21 år ble gift 10.12.1846 i Ofoten.Dette er vel paret du etterlyser regner jeg men.Gå ellers videre inn på skanna kirkebøker for Ofoten, så finner du sikkert videre bakover.Mvh. Geir Moen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfred Arntsen

Geir har nok funnet det riktige ekteparet. Inger Larsdtr. er datter av Lars Johnsen (1778-1834) og hans andre kone Karen Johanna Johnsdtr. (1792 - 1871), som bodde på Storelv, Evenesmark i Ofoten.Mvh Alfred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Hvis dette er riktig så er det brukt et annet fornavn da.Ikke rart at jeg ikke fant henne. Disse bruker vel kanskje etternavnet Storelv?Finner jeg disse i Boka det grenseløse folket tro?Takk skal dere ha for hjelpa så langt. Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Er det hun som står på side 26-27 i fødte/døpte(kirkebok Evenes 1821-1858) står som nr 16 ? .Jeg tyder det som hun er født 25 sept 1825. Er det riktig? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfred Arntsen

Dåpen til Inger Larsdtr. finner du to steder i kirkebøkene for Ofoten:Ofoten/Evenes: 1821-1858 Ministerialbok (som du har brukt).Ofoten: 1821-1851 MinisterialbokDet var denne siste jeg henviste til som et supplement til Ofoten/Evenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Kan det være mulig at hennes foreldre ble gift 13 des 1813 i Evenes/ Ofoten. Lars Johnsen var vel født i 1778 i Kvitfors (Gallogieddi) og død 1834 Storelv, Evenes. Karen Johanna Johnsdatter 1792 Grovfjordfjellet/Astafjord og hun døde vel i 1871 Storelv. Deres barn i ekteskapet: John Larsen født 1820 Inger ( Ingeborg) født 1825 Elen Anna født i 1831.Lars Johnsen var vel også gift før med Ragnhild Eriksdatter Svonni ( 1778-1813).Er det noe mere data på Karen Johanna og Lars Johnsen ? Kan dette bekreftes å stemme? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfred Arntsen

Lars er født 1778 på Gallogiedde = Myrnes i Evenesmark. Lars og Karen ble gift 30.12.1813 i Evenes. Deres første barn, Ragnhild, ble døpt 1. juli 1814 i Evenes. Øvrige barn i tillegg til de du nevner er Margrete, Karen og Maren, som jeg ikke kjenner fødselsårene på. Det kan ha vært enda flere barn.Mvh Alfred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.