Gå til innhold
Arkivverket

[#64200] Eskedal i Fjære - 1850-1900


Gjest Jarl V. Erichsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarl V. Erichsen

Jeg forsøker å nøste litt på Eskedal i Fjære, der flere het Knut Knusen samtidig....Jeg søker Knut Knutsen d.y. på østre Eskedal (1847-1882) gm Josefine Margrete Olsen (f 1850 Høvåg). Josefine ble g2m Peder Kittelsen f 1846.Jeg har notert at Josefine og Knud fikk: Olefine (Fina) 1877-1956 gm Carl Stiansen. (Der har jeg mer info om etterslekt) Knud Knudsen f 23/4/1879 Ingeborg Kristine Eskedal f 17/9/1881 Inga f.??Josefine og Peder fikk: (Kittil) Thorvald Eskedal 1889-1976Har noen opplysninger om disse eller kan gi meg tips om måter å finne ut mer? Jeg blar naturlig nok i kirkebøker, men har ikke truffet blink ennå.I ft 1900 har jeg bare funnet Fina g Stiansen og Torvald Eskedal.- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Fra FS: Vielsen mellom Knut Knutsen og Josefine Margrethe Olsdatter. Viet 16 april 1875 Høvaag, Aust-Agder : [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500219220823&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeFra kirkeboken: Ungkar,Skibsfører Knud Knudsen er 28 7/12 år ved vielsen.Fra Eskedal i Fjære sogn. (Må være født omkring 1846/1847) Faren til Knud Knudsen heter også Knud Knudsen: LenkeKan dette være din mann,tro? Telling 1865: Knud Knudsen ,f 1846,bor på Eskedal søndre i Fjære sogn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Der har du nok funnet mine! Hvordan kan vi finne Josefine og Knuds etterslekt? (Jeg vet at jeg nok må lese kirkebøker - og prioritere vigselslistene i Fjære...) - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.