Gå til innhold
Arkivverket

[#64214] Hilda Hansen Lothe Østersundsgt Trondheim, fra Trondenes. hvor ble hun av?


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heiSøker etter Hilda Hansen og hennes barn og hennes søster som bodde i Trondheim men var fra Harstad, Trondenes i 1900 bodde hun her. LenkeHun skal ifølge tradisjon ha flyttet til Oslo etter 1902 men om det er tilfelle er jo en annen sak. Har prøvd å finne henne i adressebøkene for Trondheim, men det har ikke lyktes.Hvilket kirkesogn hører de til i dette området?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heisjekket siden, og Lademoen kirke, men de starter ikke før 1908 og det er litt for sent siden jeg leter etter personer før 1900, så da er det vel en annen kirke de brukte.Kan legge til at det blir og sagt at ev av hennes sønner druknet i Nidelven før han fylte 16 år. Tror det var Simon f. 1897.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heitakker. nå mangler bare Alfred av barna, og når Albert døde, og hvor de ble av senere. Kanskkje det er noe på gravminner.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Trondhjem Adressebok 1902/1903, side 129: Lothe, Hilda, enke, Østersunds Gd. 6.Trondhjem Adressebok 1904/1905, side 135: Lothe, Hilda, enke, Østersunds gd. 6.Ingen Hilda Lothe i 1905/1906, 1907. Jeg har sett gjennom konfirmerte i Lademoen kirke 1908/1909 konfirmerte etter konfirmasjon for Alma, men ikke funnet henne.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Albert står oppført i Trondhjem Adressebok i 1900-1901: Lothe, Albert, skomaker, Østersunds gt. 6, side 121.Siden han ikke er med i ft 1900, døde han antagelig en gang i 1900.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Albert Kornelius Antonsen Lothe døde 19. sept. 1900, se nr. 115: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Bakklandet (Bakke), Ministerialbok nr. 604A19 (1893-1900), Døde og begravede 1900, side 258. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3036&idx_id=3036&uid=ny&idx_side=-277>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

takkerhar prøvd å lete etter han. men det er ikke lett med den skriften, Man kan jo enkelte gamnger lure på om de brukte mikroskop og mikropenn nå de skrev. Desverre er det trolig samme person som skrev både klokker og minesteralbok på det tidspunktetså en liten ting hvilken data ble folketellingen foretatt i Trondheim.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiher ble litt kryssing her. Ser jo at Albert er fra Neverdal i Rødøy og det er jo interesant siden min fars slekt er derfra. Hilda er i slekt med min mors farslekt.Han skal da ifølge Meløyskiftene til Svein Edvardsen være sønn av Anton Lothe Jakobsen fra Bergen og Karen Sofie Sørensdtr fra Meløy.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Trondhjem Adressebog 1908: Hilda Lothe, enke, Jon Raudes gd 7. Kan det være den samme Hilda Lothe, enke i Østersundsgata noen år tidligere?Hilda Lothe, enke, N. Engen, Buran i 1916. Fortsatt samme som Hilda som i Østersundsgt.?Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heidet er jo stor sansynlighet for det. kombinasjonen Hilda og Lothe er jo veldig sjelden. Hun skal ha vært en meget benyttet sydame etter det jeg kan erindre. Hun skal ha levd til etter 45 hvis jeg ikke husker feilSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.