Gå til innhold
Arkivverket

[#64217] Johan Lauritzen, Lier, når død?


Gjest Bjørg Hukkelberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hukkelberg

Johan Lauritzen, f 1894 i Øvre Eiker. Ansatt i NSB. I flere perioder ordfører i Lier, sist i 1952-56. Har noen ideer om hvordan jeg skal finne dødsdato? Døde antagelig før 1960. Han var bror til min bestefar.Mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Det har jeg prøvd, og jeg fikk masse stoff derfra. Bortsett fra det jeg søker.... dødsdato. På Gravminner ligger jo alle aktuelle kommuner, men finner hverken han eller ektefelle.MVH Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

tjadet er jo ikke lett.kan det være at han der den Johannes som er nevnt her 2348441 Johannes Lauritzen 1811 1903 2311 1963 2311 1963 005 08 11 Haug gravlund Øvre Eiker HaugDet er ikke første gang Johan og johannes byttes om. og det er jo tross alt ikke så langt mellom Lier og Øvre Eiker som tross alt er på hver sin side av DrammenMye tyder jo på at han er flyttet fra Lier siden de ikke har opplysning om når han døde.Kan jo og være at Drammens tidene har noe om han i sitt arkiv. http://dt.no/apps/pbcs.dll/forside De har jo og tidligere Buskerud Blads arkiv fra da de overtok den skulle en tro.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Det må bli Drammens tidende eller Fremtiden. Veit at han hadde to barn. Etter ei bok om jernbanepersonale ser det ut som han var gift to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Det er ikkje rett person. Tanken ligger jo der, fordi han er født i Øvre Eiker. Men feil fødselsdato. Han døde i Lier, det har jeg opplysninger om. Takk for tips om avisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, jeg vet heller ikke når han døde, men det er mulig jeg kan hjelpe deg - jeg tror nemlig jeg kjenner to av barnebarna, begge rundt de 60. En av dem fortalte meg at bestefaren hans hadde vært ordfører i Lier, og jeg har en følelse av at det er Johan. Bevares, jeg kan blande sammen ordførernavnene, men send meg en e-post (agnatvig@lifi.no), så skal jeg undersøke litt,vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Bingo! Jeg husket rett, og har nettopp vært i kontakt med et av barnebarna, som vel blir din tremenning??? Johan Lauritzen døde i 1956 og ble begravd på Frogner kirkegård. Din tremenning vil gjerne komme i kontakt med deg, så jeg gjentar oppfordringen om å sende en e-post til meg (se forrige innlegg),vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.