Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Odd Kjetil Berg

[#64244] Guldbrand Olsen, på Modum 1875

Recommended Posts

Gjest Odd Kjetil Berg

Guldbrand Olsen ble født på Dæhlin i Lunner/Jevnaker 1851, som sønn av Anne Erichsdtr. Ved folketellingen 1875 er han Farvelærling hos sin onkel Erik Eriksen på Modum. Lenke Men, hvor blir han av. Har prøvd å finne han i lengere tid, men uten å lykkes. Kan ha emigrert til USA, slik som flere andre i fam., men finner ikke en jeg kan si 100% er rette personen. Her er det jeg har om han: Gulbrand Olsen, (sønn av Ole Gulbrandsen Melaas og Anne Eriksdatter Dæhlin, uægte) født 24 jun 1851 Dælin i Lunner, døpt 27 jul 1851 Lunner, død __ ___ ____ __________________. Gulbrand Olsen konfirmert 26/5 1867 i Lunner, født 24/6 1851 Dælin i Lunner døpt 27/7 1851. Ungk. Gulbrand Olsen født 27/6 1851 reiste til Modum 1867 fra Dælin i Jevnaker sogn, innført i 1874 side 302 nr. 5 (prestebokaKjetil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Beklager, jeg bytt om på navnet hans.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Kjetil Berg

Det er trolig at han reiste til Monroe i WI. Har nå sjekket en del onkler som reiste, og de dro til Monroe alle sammen. Det samme gjorde trolig denne gutten her: 1. Ole Edvardsen Dæhlin, født 18 sep 1885 Dæhlin i Lunner, døpt 4 okt 1885 Lunner, død __ ___ ____ _________________. Ole Edvardsen konfirmert 12/5 1901 i Lunner, bodde Dælin i Lunner. Attest for Amerika 28/9 1909 (på konf.)Reiste til Usa 2/10-1909,WI, fra Kristiania, med skipet Oslo.Guldbrand er onklen hans. Kjetil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.