Gå til innhold
Arkivverket

[#64246] Aner til Henrik Johnsen( 812-1880) Sør Kvitfors, Nordland


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Hei! Jeg trenger hjelp til å vite noe om anene til Henrik Johnsen(1812-1880)gift med Sara Katrine Amundsdatter(1814-13.3.1893). Henrik Johnsens far er vist John Henriksen f 1779 i Talma i Sverige.Det jeg lurer på er hans kone Karen Johnsdatter som skal være fra Gallogieddi=Myrnes.Hvem er evt hennes foreldre?FINNES DET DATA PÅ HENNE. legger til at Henriks besteforeldre er Henrik Johnsen Stor og Elen Knutsdatter Nutti. Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Einar Tømmerås

Har du vært innom sidene som heter Oddmars slekt ?Omhandler masse folk som kom fra Talma sameby i Jukkasjervi.Bl.a. så jeg både Henrik Johnsen og Elen Nutti omtaltder. I tillegg var det andre store slekter , PartapouliNirpi--Stor--Inga osvhilsen Odd Tømmerås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Jeg kjenner til Oddmars slekt ja.Er ikke han som har laget hjemmesida, men hans kone som driver med slekta.Det er som du sier slekta Partapuoli og Nirpi og Svonni.Jeg har fått tak i det nå som jeg trengte. Så jeg takker for hjelpa. Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfred Arntsen

Tore Meyer 'Astafjord bygdebok' har John Henriksen som født 1882 på Fjellhødga i Gratangen, sønn av Henrik Pedersen og Synnøve Tomasdtr. Gift 1821 i Evenes med Karen Johnsdtr.Aslaug Olsen et.al 'Det genseløse folket' bn 2 har han som født 1779 i Talma, og sønn av Henrik Johnsen Stor og Elen Knutsdtr. Nutti. Gift med Karen Johnsdtr. fra Myrnes.I bind 2 av 'Det grensløse folket' finner du anene til Sara Amundsdtr., og barna til Sara og Henrik Johnsen m.m.Mvh Alfred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Takk for opplysningene. Jeg har snakket med A. Olsen angående dette og hun ga meg noen detaljer som jeg trengte. Karen Johnsdatter sine foreldre står ikke i nemt i Det grenseløse folket. Karen Johnsdatter s foreldre er hvist en som heter John Nilsen Øreløs og Marit Paulsdatter osv. Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.