Gå til innhold
Arkivverket

[#64258] Udsat til opfostring i Lier


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Hvordan kan jeg finne ut hvem som er foreldre til Olaf Kittils. f.1891? Han er bosatt på Kornerud søndre i 1900-tell., og forsørges av fattigvesenet i Drammen. Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit. elisebet totland

Det finnes en metode til å spore opp foreldrene, men den er tidkrevende: Kopibøker og brevjournaler for fattigvesenet kan gi opplysninger.Dessuten ble barna ført med sine biologiske foreldres navn i skoleprotokoller og ved konfirmasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Tusen takk begge to! Olaf Trygve er han jeg leter etter - riktig det. Dåpen har jeg fra før, men jeg leter etter ham i 1900-tell. Det er meget sannsynlig at han er bortsatt - moren Inga Alette dør i 1898 og han er ikke oppført sammen med far Ole Kittilsen og hans nye kone som kalles Marie Kitt. i 1900-tell. Der er kun søsteren Dagny Ovidia f. 1887. Det er en bror til: Carl Johan Angell Olsen f.1884 som heller ikke er oppført sammen med fam. i 1900.Men han har jeg funnet vielsen til i 1907. Jeg vil tro at jeg må lete rundt 1906 for å finne komfirmasjonen til Olaf dersom det er han som er bortsatt i Lier.Skoleprotokoller finnes vel kun på Statsarkivet i Kongsberg vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit. elisebet totland

Skoleprotokollene tilhører kommunens arkiv. Dersom din kommune er tilsluttet interkommunalt arkiv, finnes de i lokalene som er samlokalisert med Statsarkivet i Kongsberg, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

IKA Kongsberg og Statsarkivet i Kongsberg holder ikke til i samme lokaler, så du må nok finne adressen til IKA og sende forespørsel dit.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg forsøkte å legge inn en lenke til IKAs hjemmeside, men det skar seg :-) Du finner den ved å søke på IKA Kongsberg.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.