Gå til innhold
Arkivverket

[#64261] Andreas Mikkelsen 1854 g,m, Mathea Olsdatter ca 1859, Løiten, Vang, Hedemark.


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Hei. Er det noen som kan hjelpe meg med dette. Leter etter Fødselen/dåpen og foreldre til Mathea Olsdatter født ca 1859, Løiten, Hedemark. Mathea Olsdatter giftet seg med Andreas Mikkelsen født 4 februar 1854, Løiten, Vang, Hedmark. De fikk sitt første (barn)? Lina Andreasdatter. Født 19 mars 1887, Løiten, Vang, HE. Har ikke funnet vielsen til disse to. Regner med at de har giftet seg før de fikk datteren Lina. Det er det første barnet jeg har funnet.Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Takk til deg Grethe. Har også funnet Lina født og døpt i Vang. Hun er et ekte barn,(som det står i kirkeboka),da er i allefall foreldrene gift da hun ble døpt. Har lett etter vielsen til foreldrene til Lina, men uten resultat. Det er mange kirkebøker fra Hedmark, så det er jo mulig at jeg kan ha oversett den. Hadde jeg funnet vielsen, så hadde jo også funnet faderen til Mathea Olsdatter. Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Andreas var født 4/2 1854 på nordre Ommang i Løten, men foreldrene bodde på Lille Finstadeie østre da han ble døpt. Foreldrene var Mikkel Andersen gm Kari Larsdr. De er godt omtalt i Vangsboka for gnr 173-194 s 232 under Øver-Kloppsvea, husmannsplass under Ner-Voll i Vang. Kona, Kari Larsdr var født 22/10 1821 på Brevad i Løten og hennes familie finner du igjen i Løtenboka 2 under Brevad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Takk til Sverre og Grethe. Det er nok de rette du har funnet vielsen til,tusen takk. Kjenner igjen Finstadeie, som du nevner Sverre. Noen av barna deres er også født der. Ser ut til at jeg må låne Vangsboka, det var intressant. Da står det igjen og finne fødsel/dåp til Mathea Olsdatter. Regner med at jeg finne henne i tellinga for 1865.Nå har jeg jo navnet på faren hennes også, (Ole Olsen).Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Lars. Har også hvert inne på samme tellinga som deg. Tror også at det er den rette Mathea Olsdatter.Det blir straks fler alternativer når faren heter Ole Olsen. Ser også at du har funnet hennes fødse/dåp, takk. Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.