Gå til innhold
Arkivverket

[#64266] Karl Thon f. 1882 Hof i Jarlsberg . Vet noen om hvor det ble av ham?


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Karl Thon f. 1882 , Hof i Jarlsberg (Hvor er det?) bodde året 1900 i Kristiania LenkeEr det noen som vet hvor det ble av ham eller vet noe mer om ham ?Hvordan spore ham tidrommet 1900 - ?MvhJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Er det noen kloke hoder som kan gi meg noen tips om hvordan jeg finner ut mer om hans liv, hvor han bodde etc i tidsrommet 1900-1925 ?Mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Har du forsøkt Kirkebøkene? De ligger i skannet format 'Skanna kyrkjebøker' på Arkivverket. Det er lenke øverst på denne siden.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Unnskyld meg, men..Jeg synes det er helt utrolig at du som kaller (har kalt?)deg genealog med egen hjemmeside http://www.123hjemmeside.no/kriminalsiden/18129824 hvor du markesfører deg som en erfaren kar med 25 års erfaring som tar på deg oppdrag for andre kan spørre om noe så elementært som du gjør i denne tråden.Dette kan selv amatører finne fram til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Og her har du vel verkseier med sønner? Se på etternavnet her , litt annerledes ?LenkeKan det være at Herr Olsen er far til Carl også?Dåpen deres bør vel være å finne i kirkebøker, om du er interessert i å gå bakover i slekta ?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da jeg lette litt i kirkebøkene for Hof, fant jeg at Christian Olsen, senere brukseier f. 1844 , Modum, nok har vært gift flere ganger.Her ved sønnen Christan M. Olsens dåp 1880 er det en annen mor som er ført opp.Maren Kristine Stensdatter, som fadder er nevnt jomfru Karoline Hansen ( senere hustru, Karoline Eleonore Hansdatter) opplysninger fra Fam.s.Her er dåpen i kirkeboka for Hof.1880, nr. 13 , f. 7 mars, døpt 13 mai.LenkeDette er kan hende opplysninger du har fra før.Jeg lurer litt på Thorn-navnet og hvorfor navnet skrives annerledes i 1900-tellingen i Hof?( Her har du kan hende et nytt mysterie :))Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Gunn,Jeg trodde først det var Thon det stod, men ser nå at det vel er Thorn.Men Christian Olsen og von der Lippe eier det meste på Eidsfoss i 1886. Derfor fikk jeg assosiasjoner til Thon, men Jan Frode har sikkert bare tastet feil da han skrev emnet. Hadde jo vært greit å vite hva det er han egentlig vil ha hjelp av oss amatører til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg tror faktisk etternavnet som er skrevet Than og ikke Thon er feilskrift i folketelling 1900 for Hof.Om du går inn på Dis Gravminner finner du i alle fall Harald Thon f. 18/2 1890 , død 22/1 1975, id. nr. 2298564 og mor Caroline Eleonore Thon f. 25/4 1865 , d. 30/12 1963.Så Thon er nok rett navn som også Karl Thon brukte.LenkeTenker du finner flere Thon begravet her i Hof.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan hende du kan få litt hjelp likevel. På Distreff finner jeg følgende opplysninger som nok bør sjekkes i kirkebøker:Christian Thon f. 1880 Hof g. 1918 V. Aker med Clony Jacobsen . datter Bodil Thon f. 1918, v.Aker. g.m Sven Sandberg f. 1916 Oslo.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Takk for god hjelp til Solveig og spesiellt Gunn som tok seg tid til dette.Lars Ove Wangensteen trenger tydeligvis å få passet sitt påskrevet,jeg rette en pekepinger for et usaklig innlegg.Vi trenger hjelp til små og store ting alle sammen.Du ,-Ikke vær så selvgod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Verkseier Christian Olsen dør i 1919 Vestfold fylke, Hof i Hof, Ministerialbok nr. I 7 (1878-1940), Døde og begravede 1919, side 320. Permanent sidelenke: Lenke Kan det stå noe i eventuellt skifte om hvor barna er. Dette er isåfall på Statsarkivet i Kongsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja det er det, Gunn. Da jeg var inne på gårdsmatrikkelen fikk jeg opp 5, tror det var det, gårder i landet som het Thon. Den ene var i Modum. Og der finnes det en Christian i FT 1865 som er f i 1843.Jan Frode. Regner med at du har sjekket emigrasjonslistene. Der er svært mange Thon som emigrerer i årene etter 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.