Gå til innhold
Arkivverket

[#64267] Hvor er Torjus og Maren født?


Gjest Solveig Kristine Westgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei.Jeg skal hjelpe ei dame med dette.Torjus Halvorse og Maren Valentinsdatter. De gifter seg 25-4-1807 i Sannidal kirke /Telemark.De får ei datter Anne Dorthea Torjusdatter, døpt 9-11-1817 i Sannidal kirke.Er ikke sikker på hva det står i kirkeboka på gifte deres.Denne dama ønsker å vite hvor Torjus og Maren kom fra.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Her er vigsla: Permanent sidelenke (høgre): LenkeTorjus er frå Gjerstad sokn.Maren er kalla Nøddebakken.Ein av kausjonistane er Valentin Gunnersen Nøddebakken, truleg far hennar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Torjus står som født i Gjerstad sogn. Maren har navnet Nodebakken, og forloveren Vallentin Gundersen fra samme sted (gård/plass) er muligens hennes far? Han finner du her i 1801: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

Hei Solveig Fant en Torjus Halvorsen død 1820 men han var født i Halden,arbeidsmann Tallakshavn Sanidal ministerbok 1814-1829 oppslag 16 Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Hei. Jeg har funnet Gunns kandidat (10)i Bygdebok nr.2 for Gjerstad. De var fra Mostad gård i Gjerstad. På side 162 står flg.: Det var skifte etter Torjus Jakobsen Mostad i 1733. Han døde 1731, 73 år gammel.Arvingen var 1.Ola, 2.Jon, 3.Halvor, 4,Mari.Halvor var 29 år og blei gift 1736 med og Inger Knutsd.Røed De døpte Siri 1738. Då skiftet etter Svigerfaren Knut Tjøstol Røed var i 1746 budde dei på Støle i Sannidal. I flg. FS. er Halvor f.1709.Torjus Halvorsen er ikke nevnt her. Men de bodde kanskje flere steder da han var barn.Hilsen Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Helt enig Gunn. Men jeg jobbet bare videre med han du fant f. i 1743. Han var vel kanskje litt vel gammel hvis han gifter seg i 1807. Dvs. 64 år gammel.Jeg leter videre etter andre spor. Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.