Gå til innhold
Arkivverket

[#64292] Berte Johanne Riis og hennes opphav.


Gjest kjetil tufte
 Del

Recommended Posts

Gjest kjetil tufte

Hei igjen, Arnfrid. Jeg lurer på om du har vært inne på den siden du nevnte , med hjemstavnsforhør om Berte Johannesdatter. Jeg er spent på det... Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil tufte

Du nevner i (15) at du var borti denne berte da du jobbet med en sak 'kvinneskjebner på 80-tallet. Er det en artikkel jeg kan finne på nettet og lese om? Hadde vært interessant. Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tanken var nok at jeg skulle ha Berte Johanne med. Det var jo denne skuespilleren som pirret min nysgjerrighet og prøvde å finne ut om han fikk flere uekte barn mens han var i Bergen, men kunne ikke finne at så var tilfelle. Dermed ble ikke Berte Johanne fulgt nærmere. Hun fikk jo to barn, begge uekte, så en eller annen form for fattigunderstøttelse vil jeg tro hun har hatt, men jeg har, som sagt, ikke funnet hene i noen registre.Forøvrig ligger det jeg har på http://home.online.no/~harmell/A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.