Gå til innhold
Arkivverket

[#64307] Tydehjelp


Gjest Hilde Rossing
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Rossing

Kan noen hjelpe meg å tyde det ordet som står under foreldrene til Ole nr.3?Johannes Peders. og Johane Olsd.Westbakken********folk??? Permanent sidelenke: Lenke Mvh. Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Øystein! Er enig i at dette er det mest 'normale' - men kan ikke se at liten h inne i et ord er skrevet slik som her andre steder på samme sida. Hilde: Dette betyr uansett at de ikke var eiere - heller leiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Tror ikke datan er helt på min side her i dag, den henger seg opp ser det ut til.Kan denne F eller H være en S?Har prøvd å bla i kirkeboka, men finner ikke dette ordet andre plasser, blir jo så nysjerrig og da.Takker for hjelp igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei Berit, ja lurer litt på det. Han er fra Qvernum, og jeg tror kanskje hun er fra Vestbakken, har ikke funnet ut av det enda. De blir (senest)1817 eiere av Vallesæter, så det er jo logisk at de bor hos hennes foreldre mens de `sparer`. Håpet jo at dette ordet ville gi en pekepinn. Vet at disse gårdene ligger tett ved hverandre, og bare noen km fra her hvor jeg bor, så dette burde jeg vite ;-))Tusen takk for innspill!Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Tusen takk Else,får nok bare slå meg til ro med det. Men egentlig rart med så enkeltstående bruk av dette ordet. Det blir jo noen meter med kirkebøker i løpet av et år! Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.