Gå til innhold
Arkivverket

[#64341] Skjeberg: Anders Jonsen Ingerøen og kona Kari Jensdtr.


Gjest Terje Tandsether
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Tandsether

Anders Jonsen Ingerøen, Skjeberg (1726-1792) ble gift (1) 1757 med Ingeborg Larsdtr. (1723-1757) og gift (2) 1758 med Kari Jensdtr. (1734-1803). Jeg søker opplysninger om forfedrene til Anders og hans 2. kone Kari Jensdatter.Finner disse i konfirmantlistene: Anders Jonsen Torp 1752, Anders Jonsen Heltorp 1755, Kari Jensdtr. Sarp 1748 og Kari Jensdtr. Giorest. (Gjørstad?) 1750. Ved vielsen 1758 var Jacob Lilleby og Mads Gjørstad forlovere. Ei Maria Jensdtr. Gjørstad ble konfirmert 1756, søster til Kari?Anne Cathrine Andersdtr. f. 1776, datter til Anders og Kari, ble gift i Skjeberg 1798 med en Svend Olsen f. ca. 1772, de flyttet seinere til Hågenvig i Berg. Søker også hans forfedre. Ingen Svend Olsen er døpt i Skjeberg 1768-1777.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Tandsether

Ja dette kan være den Kari jeg leter etter, ihvertfall passer hun i alder. Hun kan være en av de to som blir konfirmert rundt 1750. Jeg vet ikke om det finnes bygdebøker for Skjeberg med gards- og slektshistorie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjeberg har bygdebøker. Det er ikke mye presentasjon av enkelte gårder der ( såvidt jeg husker).Men det finnes et lokalt historielag:http://www.skjeberg.net/Det kan jo være at noen kan hjelpe deg der?De har mer oversikt av hva som finens av litteratur etc i forbindelse med det.Ellers kan det vel være at du må over på andre arkiv. Som f.eks. pantebøker og eiendomsforhold som jo nå er på nettet.Vet ikke om du er kjent geografisk. Men tilgrensnde sogn er: Berg, Borge, Sarpsborg og Rakkestad. Og til dels Hvaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.