Gå til innhold
Arkivverket

[#64378] Slektstre


Gjest brit halleland
 Del

Recommended Posts

Gjest brit halleland

Har noen et godt slektstre å anbefale? Eller blir det ulovlig reklame? Laster jeg det ned fra nettet og leier det, eller kjøper det, eller kjøper jeg det på CD? Jeg har søkt litt rundt. Jeg trenger et veldig brukervennlig, et som kan utvides veldig.Regner med at de fleste av dere som er gjengangere her har et system. Et å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Tror nok du mener et program som kan lage slektstre etter hvert som du legger inn data da.Går du hit og klikker på slektsprogrammer, så får du en fin oversikt: http://www.disnorge.no/Selv bruker jeg den norske versjonen av Legacy og er meget fornøyd med det etter å ha prøvd en rekke andre program som jeg ikke skal nevne! Ingen anti-reklame heller-;)Flere av disse programmene har en gratis prøveversjon, og da ser du hva som passer deg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brit halleland

Jeg har kikket på den siden, og jeg lurer på noe: Tar et sånt program stor plass på pc'en? Eller ligger det ute på lufta (sorry, jeg har ikke noe pc-kurs, jeg bare bruker min) på internett? Må man ha en nettside eller noe først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det tar jo litt plass selvsagt, men det er ikke noe problem for pc-er i dag!Neida, alt ligger på din maskin, men om du vil så har vel de fleste programmer en funksjon som lager websider dersom du vil legge noe ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsten olaug mølstre

Hei . jeg henger meg på her. Jeg er også på jakt etter et godt program, har prøvd litt 'Brothers keeper' og snakka med noen om Dis sitt program. Det jeg har lagt merke til er at navnene blir numerert etter hvert som du skriver inn. Jeg har hatt et system der en numererte etter hvor de var på grenene.(for hand). 1.pers nr. far 2 mor 3.Han alltid partall, kvinnen oddetall, da kan en hekte på tallet sitt på neste generasjon når flere søsken er med osv,. Forstod dere hva jeg er ute etter? Ny i dette jeg også. Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Tror de fleste program nummererer ID nr. etter hvert som du skriver inn. Skjønner godt at du bruker den nummeringen som du har når det gjelder notater på papir, men i et slektsprogram holder du oversikten uansett. Det holder styr på det meste. Lykke til med valg av program. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil tufte

Hei. Bruk den norske versjonen av Legacy. Last den ned gratis og om du vil ha en professional utgave betaler du en bitt liten sum. Men den gratis-versjonen holder lenge. Lett å bruke og god oversikt. Legg inn bilder, notater og det meste du ønsker. Et flott program. Anbefales. Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brit halleland

Tusen takk. Jeg har lagt til epostadressen din i kontakter på outlook, Jan Frode. Og jeg kan jo prøve å laste ned et gratistre og se om jeg skjønner noe før jeg begynner å spørre videre:-)Dette er et veldig hyggelig forum!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elisabeth ivem bergman

Hei Brit jeg er også rimelig fersk på dette med slekt,og har en haug med papirer.Tok Kjetil sitt råd og lastet ned Legacy igår kveld.Har sett litt på det-og det er faktisk enkelt og greit å bruke.Prøv!! Mvh.Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brit halleland

Jeg prøvde å laste det ned, men etter 8 % nedlasting, sto det dønn stille. Det var 48 MB, jeg trenger kanskje en ny pc, måtte f eks avinstallere kjøkkenprogrammet til IKEA, fordi det tok for stor plass. Hvilken versjon lastet du ned? Den kvikke på Internett eller den man kunne lage CD med? Kanskje jeg skulle prøve den andre?Må se hvordan det virker før jeg kaster meg over Jan Frode med alle spørsmålene!Tror det er veldig greit å ha et program man vet om andre som har, så det blir lett å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

HeiJeg har holdt på med dette siden høsten 1999, og har hele veien brukt Brothers Keeper. Det må jeg si meg veldig fornøyd med, er mange som bruker det og lett å få hjelp, samtidig som programmet er lett å bruke og veldig oversiktlig.Om man vil lage en nettside og ha slektstreet på internett kan jeg på det varmeste anbefale My Heritage. Der kan man legge inn opplysninger via sin egen ged.com fil, eller man kan bygge det direkte på nett via deres slekstprogram. Man kan også legg inn bilder på personene på treet. Og får man en datakrasj kan jo alt lastes tilbake fra den siden og man har det hele som en sikkerhetskopi. En fantastisk side med snart 27 millioner medlemmer på verdensbasis. Den vokser stort for hver dag, og får stadig oppdatering med nye funksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kjell Øijorden

Gratis opp til 250 persone, til 2500 personer € 2,5 p. måned, ubegrenset € 4,49 p. måned. Priser er rimeligst alt. ved 5 års binding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brit halleland

Jeg har lastet ned gratisversjonen av legacy på norsk - omsider - og jeg har den bare på min datamaskin. Den tilbyr å lage hjemmeside og det hadde vel vært greit, for når alt ligger på nettet, ligger det vel trygt dersom noe skjer med datamaskinen? MEN: Kan man låse en slik side med passord? Eller låse deler av den, slik at man kan oppbevare alle bilder, også de som ikke skal med i selve anetavlen? Og kan man gjøre dette uten først å kjøpe deluxe utgaven? (Hvor grønn går det an å bli, lurer jeg på, men jeg har lært at det går an å spørre;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Dis-Norge var nevnt med link.Her kommer linken som viser rett til programmene http://www.disnorge.no/cms/slektsprogram.htmlAnbefaler at man prøver flere av programmene og også hvis man ser på regnestykke for penger ser på hva en kostnad vil bli for noen års bruk. Da er ofte en fullversjon rimeligst hvis man ikke må betale årsavgifter og for oppdateringene eller nye versjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.