Gå til innhold
Arkivverket

[#64380] Slektsbehandlingsprogram ?


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg lurer på hvilke 3 slektsprogram som er de beste iflg. DIS leserundersøkelse ? Hva er plus og minus med ditt program ? Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Kan ikke huske at DIS har hatt en leserundersøkelse om slektsprogram. Program har vært testet, men disse testene er nå tatt bort da de var gått ut på dato.Noe finner du her:http://www.disnorge.no/slektsprogr/index.htmlDer er også link til DIS sine diskusjonssider om slektsprogram som er åpne for alle.Selv bruker jeg BK og det er mer enn godt nok til mitt bruk. Men noen har selvsagt krav som kanskje dekkes bedre av andre program.Vh Helge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Takk for det, Helge. Det viktigste kravet mitt skulle være at det er lett å registrere. De siste månedene har jeg lagt inn farfars familie på GENI.COM på stormaskin i USA. Det er på alle måter helt fortreffelig, men treet blir fryktelig fort for breitt når personer har mange barn, slik at jeg synest det er tungt å bevege seg i treet. BK nærmest testet jeg i 1993 under MS-DOS (Ver 5.0 ?) og det var greit. Sitter tilbake med tanker om at jeg selv måtte holde tunga vel mye rett i munnen. Er spent på uttalelser om BK under Windows. Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I Embla er det svært enkelt å registrere personer og du beholder hele tiden oversikten over slektstreet.Opptil 7 generasjoner kan vises samtidig uten at du trenger å ta ut rapporter for å vise det. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Vel, da må jeg si at etter å ha prøvd minst 5 andre program (innkludertett over) er jeg helfrelst Legacy! Der kan du og se anetre eller etterkommere med et enkelt klikk og også bevege deg fram og tilbake med letthet.Dette bare for å bevise at vi er alle forskjellige og at du nok må prøve deg fram til det som passer deg sjøl best. Noen liker mora og andre dattera, vet du-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.