Gå til innhold
Arkivverket

[#64396] Lindbøslekten fra Flesberg!


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Maren Kirstine Olsdatter Lindbø skal være fra Flesberg iflg vielse i Kongsberg, men jeg finner henne ikke! Noen som kan hjelpe meg med å finne henne?

bilete5908.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Tenker du på vielsen 17. desember mellom 'ungk: Peter Steenstrup' og 'Pigen Maren Kirstine Olsd. Lindboe'? Jeg kan ikke se at det står noe om at hun var fra Flesberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei til begge to, nå ble jeg veldig usikker hvor jeg har fått navnet flesberg fra. men jeg har i alle fall ikke klart å finne henne. tror at jeg fant noe på en slektsside en gang der det ble sagt at en Lindbø slekt hadde bekreftet at hun var fra deres gren. Men noen internettside om denne slekten har jeg ikke funnet. så jeg er kanskje på villspor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Flesbergbok nr 5 Strålsund: Peter Fredrik Jensen Steenstrup og Mari også kalt maren Kristine Olsdt Lindbu hadde barna Johanne Kristine ca 1802, Johan Creiner ca 1804, Ole Nikolai ca 1805 og Petronelle Martine ca 1808. Peter Steenstrup døde i 1813 på Kongsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

oj! så flink du er. jeg kom plutselig på at jeg hadde spurt på DIS Norge og blandet det sammen med dette, der kom disse opplysningene frem:JEG SKREV: Hei, Jeg fant navnet hennes i en ancestry diskusjon om slektsgrenen Steenstrup på nett men deltagerne svarer desverre ikke. I følge dem gifter hun seg med Petter Fridrich Johannis Steenstrup i Kongsberg kirke 17 des 1801Er det noen som vet noe om Lindboe slekten? er OE i stedet for Ø?Alle hint eller fakta mottas med takk!vennlig hilsen Kikki Brill dn17921Til ToppenRemi Pedersen Ble registrert: 07 Des 2004 04:14:55 Innlegg: 854 Bosted: KONGSBERG Skrevet: 09 Nov 2008 20:41:10 Tittel: Re: Maren Kirstine Olsdatter Lindboe Flesberg ca 1777?--------------------------------------------------------------------------------Vielsen finner du her: Venstre side, 17. des.Der står: Den 17de Decembr. [1801] Forst Assistent ungk. Peter Steenstrup og Pigen Maren Kirstine Olsd. Lindboe. - Kongl. Bevilling Cop. i Huuset.Remi _________________ Remi PedersenTil ToppenKikki Brill Ble registrert: 06 Nov 2008 05:06:33 Innlegg: 8 Bosted: KLOKKARSTUA Skrevet: 09 Nov 2008 21:55:01 Tittel: Re: Maren Kirstine Olsdatter Lindboe Flesberg ca 1777?--------------------------------------------------------------------------------Tusen takk, jeg har ennå ikke klart å finne henne under Flesberg. Det skal være en norsk slektsside for Lindbø slekten men den har jeg ikke funnet på nettet, hvordan finner jeg frem til slekt på nett hvis jeg søker og ikke kommer rett på?Til ToppenRemi Pedersen Ble registrert: 07 Des 2004 04:14:55 Innlegg: 854 Bosted: KONGSBERG Skrevet: 09 Nov 2008 22:15:51 Tittel: Re: Maren Kirstine Olsdatter Lindboe Flesberg ca 1777?--------------------------------------------------------------------------------Dette har ikke noe med noen slekt Lindbø å gjøre. Navnet Lindboe kommer av at foreldrene hennes bodde på gården Lindboe (idag Lindbo) i Flesberg.Ved søk på nettet bruker jeg stort sett Google.Jeg fant far Ole Lindboe, som døper et barn ved navn Thore tidlig i 1779, så han har i hvertfall bodd der. Har ikke funnet Maren ennå. Det kan være den Maren Olsdtr. som er tjenestejente hos Steenstrup-familien i Kongsberg i 1801. så da har jeg fått super hjelp av deg! tusen hjertelig takk og beklager mix av fora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

oj! så flink du er. jeg kom plutselig på at jeg hadde spurt på DIS Norge og blandet det sammen med dette, der kom disse opplysningene frem: JEG SKREV: Hei, Jeg fant navnet hennes i en ancestry diskusjon om slektsgrenen Steenstrup på nett men deltagerne svarer desverre ikke.I følge dem gifter hun seg med Petter Fridrich Johannis Steenstrup i Kongsberg kirke 17 des 1801Er det noen som vet noe om Lindboe slekten? er OE i stedet for Ø?Alle hint eller fakta mottas med takk!vennlig hilsen Kikki Brill dn17921Til Toppen Remi PedersenBle registrert: 07 Des 2004 04:14:55 Innlegg: 854 Bosted: KONGSBERG Skrevet: 09 Nov 2008 20:41:10 Tittel: Re: Maren Kirstine Olsdatter Lindboe Flesberg ca 1777?--------------------------------------------------------------------------------Vielsen finner du her: Venstre side, 17. des.Der står: Den 17de Decembr. [1801] Forst Assistent ungk. Peter Steenstrup og Pigen Maren Kirstine Olsd. Lindboe. - Kongl. Bevilling Cop. i Huuset.Remi _________________ Remi PedersenTil Toppen Kikki BrillBle registrert: 06 Nov 2008 05:06:33 Innlegg: 8 Bosted: KLOKKARSTUA Skrevet: 09 Nov 2008 21:55:01 Tittel: Re: Maren Kirstine Olsdatter Lindboe Flesberg ca 1777?--------------------------------------------------------------------------------Tusen takk, jeg har ennå ikke klart å finne henne under Flesberg. Det skal være en norsk slektsside for Lindbø slekten men den har jeg ikke funnet på nettet, hvordan finner jeg frem til slekt på nett hvis jeg søker og ikke kommer rett på?Til Toppen Remi PedersenBle registrert: 07 Des 2004 04:14:55 Innlegg: 854 Bosted: KONGSBERG Skrevet: 09 Nov 2008 22:15:51 Tittel: Re: Maren Kirstine Olsdatter Lindboe Flesberg ca 1777?--------------------------------------------------------------------------------Dette har ikke noe med noen slekt Lindbø å gjøre. Navnet Lindboe kommer av at foreldrene hennes bodde på gården Lindboe (idag Lindbo) i Flesberg.Ved søk på nettet bruker jeg stort sett Google.Jeg fant far Ole Lindboe, som døper et barn ved navn Thore tidlig i 1779, så han har i hvertfall bodd der. Har ikke funnet Maren ennå. Det kan være den Maren Olsdtr. som er tjenestejente hos Steenstrup-familien i Kongsberg i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.