Gå til innhold
Arkivverket

[#64399] Berthe Marie Olsdatter - tyding av kirkebok


Gjest Heidi Jangås
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Jangås

Hei! Lurer på om noen kan hjelpe meg å tyde kirkebok? Er forferdelig dårlig på å tyde håndskrift, og det er jo et minus når man driver med slektsforskning ;)LenkeJeg klarer å se navnet Berthe Marie Olsdatter. Født den 15. mai 1799 av foreldrene Ole Fre... og Marthe Ma... Konfirmert 15. mai 1815 og.....Det er altså mye jeg ikke klarer å tyde. Jeg klarer heller ikke å se hva som står i margen. Håper noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Innflyttet 10. Marts (1826) Berthe Marie Olsdatter, Tjenestepige. Attest af 6. Marts 1826 fra Provst Norman i Asker ifølge hvilken hun er født den 15. Mai 1799 af Ole Fredriksen og Marthe Maritsdatter, døbt i Asker Kirke den 19. Mai s. A. - confirmeret d. 7. Mai 1815 og communicerede sidst 4. Sønd. eft. Trin. 1825. Iøvrigt fordeelagtig Vidnesbyrd.I margen: Udflyttet igjen og meddeelt under 10. Jan. 1827. Attest om at hun her ikke er bunden ved offentligt Ægteskabsløfte, samt om hendes den 19. Marts 1826 døbte Barn Olava Fredrikke.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.