Gå til innhold
Arkivverket

[#64411] Hva heter min 4xTip oldefar i Nes Klokkerbok fra 1731?


Gjest Svein Davidsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Davidsen

Kan noen hjelpe meg med å lese denne gotiske skriften? Min 3xTip oldefar Amun ble døpt 16 sept 1731(han er no. 42 i lenken), men jeg kan ikke tyde mere enn at faren het Lars, hans yrke og boplass er nok der også, men jeg kan ikke lese det. Familysearch.org har Amundsen som etternavn, men 'A'en i Amun er jo 'moderne' A, hvorfor da ikke også for farens etternavn? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Davidsen

Takk Tore, Nå kan jeg selvsagt se det også!! Jeg kan ikke finne Brenden nevnt i innholdssiden for Nes Bygdebok, http://www.hedmarkslekt.no/Bokindex/nes_index.htm, er det kanskje et bind til som ikke er registrert? Da Lars er soldat er det også godt mulig at han ikke er fra Brenden, kanskje kona er derfra, men hun er jo ikke nevt i klokkarboka. Er et noen som kan foreslå en vei framover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Brenden/Hellestad finnes i del 4,som ikke er i registeret på historielaget sine sider. Amund f 1731 var bruker av gården som hans far og farfar før ham.Står mye i bygdeboka om familien, så jeg anbefaler deg å låne den. Hvis det blir vanskelig kan jeg skrive ned det viktigste hvis du vil. Mvh.Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Brenden/Hellestad finnes i del 4,som ikke er i registeret på historielaget sine sider. Amund f 1731 var bruker av gården som hans far og farfar før ham.Står mye i bygdeboka om familien, så jeg anbefaler deg å låne den. Hvis det blir vanskelig kan jeg skrive ned det viktigste hvis du vil. Mvh.Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Davidsen

Else Kari, Tusen takk for hurtig og interessant svar. Det er jo veldig vanskelig for meg her i Sveits å fjernlåne bygdebøker fra Norge så hvis det ikke er mulig for deg å skanne siden/sidene og emaile dem til meg ville jeg være veldig takknemlig for en summering av hva som står i boka. Du kan jo sende det direkte til meg her i Sveits på 's(punkt)davidsen(alfakrøll)bluewin(punkt)ch'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.