Gå til innhold
Arkivverket

[#64417] Hvor ble det av Hanna Elise?


Gjest Tor Ingar Syrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Ingar Syrstad

Hei igjen.Fikk veldig god hjelp under temaet Kusk Karl Brandt. Anne J fant Hanna Elise som konfirmant i Enebakk 1868 og Tommy P fant henne igjen i 1880 (25 år) som mor til Torleif Karinius, med Kusk Karl Brandt som far. takk til dere.Men så kommer det store spørsmålet, hvor ble hun av??? Sønnen Torleif giftet seg 1902 i Enebakk,og det står at han er konfirmert der. Hva med Hanna Elise, døde hun tidlig,flyttet hun til enebakk hun også, fortsatte hun å bo i oslo eller dro hun kanskje til amerika???Er det noen som kan hjelpe?Mvh Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Ingar Syrstad

Hei Berit.Ja de fikk en datter, min mor 13 mai 1919. Hanna Elise var dessverre ikke fadder. Hun hete Karlsen til etternavn.(Brukt i fødselsattesten). Foreldrene hete Christian Carlsen og Johanne Johannesdatter.Mvh Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hanna Elise kan jo, som du sier være død, ha reist til Amerika eller gifta seg og fått nytt etternavn. Hun kan jo også kalle seg Elise til fornavn. Jeg har prøvd med f.1854 -1, fødested ..bøl i 1900.En mulig kandidat Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Ingar Syrstad

Hei Berit.Hanna er en vanskelig dame. Det står Christiansdatter etter faren ved konfirmasjonen, men Karlsen, som er farens etternavn ved sønnens fødsel. Der står det også at hun bor i brogaden 7.Hadde vi hatt konfirmasjonen til sønnen Torleif hadde det kanskje hjulpet litt, men den er ikke lagt ut.Jeg føler meg ganske sikker på at Konfimant Hanna Elise og nybakt mor Hanna Elise er den samme. Enig??????????Mvh Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.