Gå til innhold
Arkivverket

[#64420] Peder Johannessen viet 1859 i Skjervøy, hvor kom han fra?


Gjest Vibeke L Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vibeke L Hansen

Kan noen hjelpe meg med å tyde hvor han kom fra?Det gjelder par nr 35. Peder Johannessen og Ane Johannesdatter. Permanent bildelenke: Lenke Jeg leser det som Kisne, men finner ingen gård eller sted med det navnet. Faren hans var Johan Peter(sen), men lenger kommer jeg ikke.Mvh Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

Takk for opplysningen. Peder skal være født ca 1835, men dåpen hans er vanskelig å finne. Skulle gjerne hatt litt mer å gå på..Mvh Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

Takk igjen! Dette var interessant! Det er ikke rart jeg ikke finner han i KB for Skjervøy, når han er født i Finland. Prøvde å lete på den finske linken. Fant Kemi og navnet Niemi, deriblant Johan Peter. Det lille jeg fikk sett, ga ikke noen opplysninger til å bygge videre på. Dessverre. Men dette må jeg sjekke ut nærmere.Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirr Alén Rasmussen

Eg finn denne i Hiski:17.1.1834 21.1.1834 (bygd:)Liedack (far:)Johan Niemi (mor:)Anna Caisa Wiippola 25 (barn:)Johan PetterRett nok heiter sonen Johan Petter og faren Johan.Men er vi på sporet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

Eva, kan du si akkurat hva du gikk inn på for å finne denne familien? Jeg forsøkte på Rippikirja, deretter på Kemi. Det er flere Niemi. Hvilket nummer (til venstre) fant du dem på?Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Forøvrig så er vel Peder Johannesen død i 1865. Det er vel kone Ane Johannesdatter som finnes her (som enke) ved FT-1865: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1941&kenr=003&bnr=0138&lnr=00>LenkeBerntine 'et barn' på samme sted er nok datter til Peder og Ane.Vil anta at dette er dødsfallet til Peder i 1862 (nr 60):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

Ja, alt det har jeg funnet. Det er Bernhardine jeg kommer opp fra. Hun var gift med Odin Frederik Lyng Henriksen, bosatt på Kvænnes i Skjervøy.Ane giftet seg opp igjen i 1872 med Mikkel Mathisen Skorpen i Kvænangen, og fikk et barn, Maria Johanna, i 1874.Peder og Ane fikk også en sønn i 1860, Johan Peder. Han finner jeg hverken i 1865-tellingen eller 1875-tellingen. Men det er påfallende at Johan Peter Niemi og Maria Lehto har et fosterbarn både i 1865 og 1875 som heter det samme til fornavn, bare at etternavnet til dette barnet i begge tellingene er Gustavsen.Mvh Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.