Gå til innhold
Arkivverket

[#64445] Skifte Bergen 1904/1905


Gjest Michael Moum
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Solberg

Hei Moum. Når det gjelder disse folkene har jeg fått opplyst at de allerede 1875 opprettet et felles testamente der det gikk frem at gjenlevende ektefelle skulle arve den som døde først. Det ble Johan Fredrik som døde sist og han satte opp et nytt testamente 27 november 1905, altså 4 uker før han døde. Der gikk det frem at testamentfullbyrder skulle være fru Kristine Nilsen. Hun er identisk med Kristine Andrea, født Steen, nå gift med Peder Olai Nilsen. Hun var datter av Karen Marie Larsdatter Himle som igjen var søster til avdøde Elisabeth Gurine Larsdatter Himle.Kristine Nilsen arvet selv halve boet og noen spesielle gjenstander. Resten ble delt mellom Johan Fredriks bror Christoffer Dahl, brordatter Petra Mitsem, brordatter Laura Schaper, brordatter Augusta Riegel, brordatter Sara Lie og brordatter frk. Dahl. Dette ifølge statsarkivet i Bergen. Skulle det være ønskelig kan jeg bidra med flere opplysninger om etterkommere av Lars Himle og kona Thomine Mvh. Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Takk for opplysningene. Jeg vil gjerne ha opplysninger om deres etterkommere. Du kan sende til (mmoum alfakrøll online dot no)Mvh Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.