Gå til innhold
Arkivverket

[#64459] Manntall 1663-66 for Nordfjord prosti - manglende gårdsnavn


Gjest Tor Kvien
 Del

Recommended Posts

Ja, jeg ser det, men grunnen til at jeg la dette i Arkivforum er at jeg lurer på om databasen er konsistent. Jeg har opplevd tidligere at gårdsnavn mangler - muligens pga. av en forskyvning av felt e.l. Dette antar jeg Oldervoll og co. er de rette til å svare på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Manntalene for 1663-1666 under Digitalarkivet, ble i sin tid registrert ved Historisk Institutt i Bergen. Materialet er ikke korrekturlest og det vil forekomme feil og mangler i dette materialet.Filene vi har tilgang til ser identisk ut til dem som ligger på nettsidene, så her er det mulig det har skjedd noe under registrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjonen. Da gjelder vel regelen om å sjekke mot originalkildene her som ellers. Jeg skal ikke en gang spørre om når det kan forventes korrekturlest siden jeg er kjent med det arbeidspresset dere har. Men, kan man få kjøpt kopier av originalene for aktuelle gårder, og i tilfelle hvor? Finns det trykte avskrifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.