Gå til innhold
Arkivverket

[#64468] Anne Joensdtr. Lilletvedt, Fana født 1783. Hvor ble hun av?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Anne Joensdtr. ble døpt på Lilletvedt i Fana 17.04.1783 som datter av Joen Joensen Lilletvedt 1747-1784 og Ingeborg Hactorsdtr. Seim 1756-1789. Som man ser døde foreldrene tildlig. Hun var bare 1 år da faren døde og 6 år da moren døde.Faddere ved dåpen i 1784 var: Erich Rasmussen Lille-tvedt, Amund Andersen Kirke-birkeland, Søren Olsen Valle, Siri Stephensdtr. Kirke-birkeland og Anna Salomonsdtr. Lille-tvedtI 1801 er hun tjenestejente på gården Myrdal i Fana, hos ekteparet Ole Olsen og Christi Rasmusdtr.Hun ble konfirmert 02.05.1802 fra Lilletvedt.LenkeMen etter dette slutter alle spor etter henne. Jeg har ikke klart å finne henne igjen, og jeg ber nå om hjelp til om mulig å finne ut hva som skjedde med henne etter konfirmasjonen.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg løfter denne opp igjen i håp om at noen har vært borti denne Anne Joensdtr. Lilletvedt. Hun var ikke blant fadderne da broren Joen døpte datteren Ingeborg i Fana i 1813.Joen og kona Guri flyttet til Haus etter at datteren Ingeborg døde i mai 1813.Og da de døpte sønnen Anders 31.07.1814 var Anna Lilletvedt blant fadderne. Men etter det kan jeg ikke se at hun er nevnt blant fadderne i 1817,1819,1823 eller 1827.Hvor kan hun ha tatt veien?Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har vært inne på tanken at hun kanskje dro med John og kona til Haus. Men hun bruker etternavnet Lilletvedt i 1814. Hun er ikke fadder til barna John og Guri fikk i Haus (3), og jeg antar at hun ville brukt et annet etternavn dersom hun slo seg ned i Haus. Nei, det er nok en liten nøtt dette.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.