Gå til innhold
Arkivverket

[#64477] Engholm Sulitjelma


Gjest Chris Bingefors
 Del

Recommended Posts

Gjest Chris Bingefors

Tack! Nu hittade jag en vigselnotis i kyrkboken för Fauske/Sulitjelma 1914. Han gifter sig med 29 år yngre Fredianna Kristine Mikelsdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Angående vielsen i innlegg 7:Ser at bruden er konfirmert i Beiarn.Finner to med navnet Engholm(mor og datter) som er begravet i Beiarn,men vet ikke om det er slekt av dette paret: Gudrun Petra Engholm Tyvåli 3109 1919 1206 1955 1806 1955Beate Kristine Engholm Datter Tyvåli 2305 1953 2605 1953 3105 1953 k D 8 15Gravstenen deres: [url="http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=2065254>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Det intressanta är att Lars Engholm varit gift förut i Sverige, han växte upp i Trysil från 1861: År 1890 bor familjen i Rudsjö, Fjällsjö socken, Jämtland, dit kom de enl husförhöret 30/12 1882: Gustafsson Engholm, Lars 1850 Far Kristoffersdotter, Karin 1857 Mor (Barn), Katarina Maria Elisabet 1878 Barn (Barn), Matilda Katarina 1881 Barn (Barn), Lydia 1883 Barn (Barn), Lars 1886 Barn (Barn), Ida Gustafva 1888 Barn (Barn), Alma 1890 Barn Hans hustru fick ett oäkta barn 1897 och då blev det skilsmässa. I inflyttade i Fauske står det han fått attest från Fjällsjö, det måste varit antecknat att han var gift där. Han försvann från Sverige utan attest 1898-1900 och var skriven som obefintlig här.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Spjelkavik

Denne linken viser Lars Engholms konfirmasjon i Trysil, han er nr 16 av konfirmerte i 1867. For øvrig bør noen som har slektsbok for Beiarn kunne gi ytterligere opplysninger om Engholms etterkommere. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Hvis det er av interesse: Lars Gustav Engholm, fra Østerdalen og Indianna Mikalsdatter er i slektsbok for Beiarn ført under Nedre-Tollådal. De har barna Sigurd og Magnhild som begge er oppført med famlier. Dette er like inn i vår tid så jeg lar være å ta det med.IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Tar med Indiannas foreldre også.Mikal Arentsen og Mikkelina Israelsdattergift i 1878. Ekteparets første barn er Indianna Kristine født 15/4 1879. Hun ser ut til å ha vært gift før med Andreas Jakobsen - et barn i dette ekteskapet: Gustav Fjell.Indiannas besteforeldre finnes også i boken, vet ikke om det er av interesse.IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Mikkelinas foreldre:Israel Pedersen gift 1852 med Anne Mikkelsdatter.Mikkelina er eldste barn i dette ekteskapet, født 1852 - død 1932. Hun hadde 11 søsken.Israel Pedersens far Peder Israelsen kom fra Tapperskar Rana. Han levde fra 1795 - 1890. Peder Israelsen var gift med Elisabeth Olsdatter fra Dunderland i Rana. Hun levde fra 1790 til 1878.Indiannas farsslekt:Faren Mikal Arentsens foreldre: Arent Olsen og Dortea Mikkelsdatter, gift 1842.Arent Olsens foreldre: Ole Larsen og Karen Bendiktsdatter, gift 1815. sønnen Arent 1819 - 1904.Her finnes det flere slektsledd bakover.IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Larsson

Hej!Det är min farmors mormor som var mor till denne Lars Gustaf född 1850 i Östmark Sverige. Därför skulle jag vara glad om det finns någon släkting som vill höra av sig. Hälsningar Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Larsson

Hej!Ska skriva in det jag har om Maria (min ana) född 1826-01-16 Gunnarsby Sunne Värmland och hennes son med mannen här under.Ingen av dem var väl gift då vad jag känner till. Sonen: Lars Gustaf Gustafsson(Sandström) född 1850-05-15 Södra Röjdåsen Östmark. Det som förbryllar meh är att nu är namnet Engholm. Finns det någon som kan förklara.Maria gifter sig med Böre Gjermundsen de bor några år på Kapistorpet i Östmark sen flyttar de upp till Trysil.Lars Gustaf kommer efter efter några år sen efter konfirmation uppe i Trysil beger han sig norrut.Lars Gustafs far: Gustaf Fredrik Jonasen Sandström född 1831 sör Odal,död 1913 Nordre Ommestad Hof gift med Thea Olsdatter född 1841-09-15 Haslengen Åsnes. Hälsningar Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.