Gå til innhold
Arkivverket

[#64483] Søker Sigurd Johansen f 1892


Gjest Arild Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Johansen

Søker min farfar Sigurd Johansen. I følge kirkeboken i Sande i Vestfold der min far er døpt, står han oppført som Sigurd Johansen f. 1892 og bosatt i Moss. Opplysningene er oppgitt av min fars mor. Når jeg søker på 1900 folketellinger finner jeg noen få med det navnet født i det året. Søker jeg på gravsteder med samme personalia finner jeg kun 1 aktuell person. Har noen et tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Linken din virker ikke ! Kanskje like greit å skrive hvilken kirkebok for Skoger og årstallet,og nr. på personen som ble døpt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Johansen

Ja, klokkerboka er det, og linken riktig. Legg merke til komentaren helt til høyre fra min fars mor. Kan vi gå ut ifra at navn og årstall er riktig oppgitt? Jeg vet at hun tjente i Oslo område før min far ble født, og jeg har iden forbindelse sett en attest fra de hun tjnete hos, men den har ikke jeg nå. Det døde en Sigurd Johansen født 1892 i Oslo år 1963 iflg. DIS. Kan det være et rett spor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det står at faderen underrettet 20.07.15, kanskje det kan tyda at ho har bedt om bidrag for dette barnet, då skal det finnast papirer på det, ein eller annan stad.Dette har andre betre greie på enn meg. Men det er vel Statsarkivet som sit inne med dei opplysningane.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Johansen

Etter en prat med min far som er forholdvis klar på eldre saker, mener han bestemmt at hans far kom fra Østfold. Her finnes det kun 2 stk Sigurd Johansen født 1892, den ene i Fredrikstad den andre i Vaaler. Er det naturlig at personen fra Valler er den riktige da dette er nærmest Moss som er oppgitt som bopel ved dåpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Johansen

Tillegg til punkt(9) Min far nevner også at det skal være en søster med navn Kristine som drev sy forretning i Moss. Det er også nevnt for min far at Sigurd Johansen omkom under 1 verdenskrig. Finnes det noen lister over falne fra Norge i 1. verdens krig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Et skudd i blinde:Finner en Sigurd f.1892 i Moss, sønn av Johan, men med etternavn Mathisen. Han har en søster Kristine: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=20&filnamn=f00104&gardpostnr=528&personpostnr=6791&merk=6791#ovre>LenkeDåp 1892 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeKonfirmasjon Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.