Gå til innhold
Arkivverket

[#64484] Søker Eirik Olsen Fossen utflyttet til Amerika.


Gjest Arild Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Johansen

Min mormors bror emigrerte til Amerika rundt 1920-1930. Han var født 1903 på Hylland, Nærøydalen i Sogn og Fjordane. Er det mulig å finne noen lister på personer som emigrerte på dette tidspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Veit ikkje om du har dette? ERIK HYLLAND 10 Jul 1903 01 Mar 1979 95814 (Sacramento, Sacramento, CA) 94102 (San Francisco, San Francisco, CA)Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Johansen

Hei Dett ser riktig ut. Plassen/gården Erik ble født på heter Hylland. Han har tydligvis tatt navnet Hylland. Vil det si at han døde i mar 1979 i San Francisco? Eller hva betyr strengen? Er det mulig eventuellt å søk på mulige etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Jeg opprettet dette temaet for en tid tilbake: LenkeDu kommer fra Nykirke i Borre, og det virker kjent....heheJeg opprettet temaet på vegne av er en etterkommer av Sofia Olsdotter Fossen som er en søster til Erik.Tror ikke det er så mye å hente på info USA Har imidlertid veldig mye info om slekten fra Jostedalen!! Bjarte Hesjevoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Info som er kommet frem her ser ut til å være det samme som jeg har funnet på Erik.Passassjerlisten over går over to sider som det er vert å få med seg, her er side nr 2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei :-) Det er fullt mogeleg å finna meir info i USA, men det gjeld sjølvsagt berre dersom Erik hadde barn etter seg.Dersom du/de ikkje veit dette, er det ein god ide å spora opp nekrologen til Erik i California (ja, kopien eg la ut er ei registrering av dødsdatoen til Erik).Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Marianne!Jeg se nå at jeg har lagt ut noe som du allerede hadde lagt ut, men tilgi meg og la oss glemme det....hehe. Har du noen gode ideer om hvor disse nekrologene kan finnes, har søkt og søkt. Har heller ikke noe info om Erik hadde etterkommere, men det er jo en del mennesker i det aktuelle området som heter Hylland (California).Dødsdatoen er for øvrig den samme som jeg jeg har i mine notater!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Til 15:Ja, jeg har også lurt på om Elik og Erik er den samme!!Det som kanskje kan være lurt å legge merke til er at i passajerlisten står at han skulle til Plasa i North Dakota, til sin venn Peter Thunshelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.