Gå til innhold
Arkivverket

[#64492] Troms Tranøy Mini 1820 - 1829 tydehjelp


Gjest Åse Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else B. Rustad

Jeg leser faren som Ungkarl Iver Hansøn og moren som Pige Stina Berthelsdtr.Skriften er nokså blek, og såvidt jeg kan se, finnes det heller ingen klokkerbok å 'støtte seg til' for dette året. Håper noen andre også vil se på denne.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Takk skal du ha. Problemet er jo blekket, ikke skrifta. Han som skrev bygdeboka må jo også ha hatt problem med å tyde, men som sagt så mente han at mora het Anna Berntsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Takk Per Inge, da ble det avklart. Det var nemlig en Kirstine Berntsdatter født på Mikkelbostad som jeg trodde var mor, ikke Anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Inge Nilsen

En omfarende mann fra Bergen.Undersøkelseskommisjonen viser en Bottol Erichsen som er reist tilbake til Sogn:LenkeNå er jeg ingen ekspert på vestlandske gårder, men det finnes i alle fall en gård som heter Draugsvoll på Voss, så Drogval kan vel evt. være en sannsynlig tolkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.