Gå til innhold
Arkivverket

[#64512] Eftersökes: släktingar till Julius Halvorsen född 5 feb. 1875, Brandval


Gjest Anna Jinnedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anna Jinnedal

Hej!Jag försöker hjälpa en äldre dam att ta reda på mer om faderns släkt som kom ifrån Norge.De uppgifter som jag har fått av henne är att hennes pappa hette Julius Halvorsen och var född 5 februari 1875. Om jag har förstått henne rätt så föddes han på en liten fattig gård som hette Kolhagen i närheten av Brandval utanför Kongsvinger. Julius föräldrar hette Halvor Hansen och Johanna. Han hade flera (6?) syskon. När Julius var ungefär 7 år dog båda föräldrarna och han kom till en gård som hette Leppengen i närheten av Brandval. Där fick han det bra och arbetade på gården fram tills dess att han flyttade till Oslo. Han gifte sig sedan med Emilia Eriksdotter (född 1 oktober 1875) från Västra Fågelvik, Årjängs kommun.Är det någon som vet något mer om Julius släkt så blir denna gamla dam som jag försöker hjälpa väldigt glad!/Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.