Gå til innhold
Arkivverket

[#64529] Dåp for fødte i Lysaker 1894-96 - Hvilken kirke ble benyttet?


Gjest Terje Baltzersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Baltzersen

Jeg har registrert et par personer født i Østre Bærum(Lysakerbraaten og Storjordet ved Lysaker). Personene er funnet i Kirkebok for Østre Bærum i Asker perioden 1880-1897(skannet versjon). Hvordan finner man ut hvilken kirke som ble brukt når presten ikke har skrevet noe? Finnes det noen oversikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Holck

Min farfar, født 1895, bodde i Fagerhøi terrasse i nærheten av Lysaker med sin familie i 1900-tellingen. Han ble døpt i Haslum kirke. Det ble også hans bror f. 1899, mens en bror f. 1897 ble døpt i Høvik kirke. Du kan kanskje prøve disse to mulighetene.mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Baltzersen

Takk skal du ha Marianne. I såfall er det nok Haslum, Høvik ble så vidt jeg veit ikke innviet før ca 1897.Jeg regner med at det å kunne finne navnet på tilhørende kirke® egentlig interesserer mange. Jeg savner derfor en samlet oversikt over kirker tilhørende hvilke sokn/prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kirker i V.Bærum = Bryn innviet aug. 1861 og Tanum. Ø.Bærum = Høvik innviet 31/3 1898 og Haslum. I nyere tid har det kommet flere kirker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Baltzersen

Da er vi enige. 'mine' 2 er døpt i perioden 1894-1897, s da blir det Haslum. Imidlertid, er det noen der ute som kjenner til en oversikt over kirker versus prestegjeld på landsbasis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.