Gå til innhold
Arkivverket

[#64561] Kjenner du til etterk. av Gjertine og Johan Peter Andersen, Nøtterøy(Vestf)?


Gjest Mariann Stokken
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Rossing

Følgende barn på dette paret reg. på FS: Amunda døpt 29 des 1861 Annette Karine dpt 29 des 1859 Gjertine dpt 23 feb. 1867 Hansine dpt 27 okt 1868 Johan Adolph født 8feb 1858- død 15 feb 1858 Borre Vestfold Johan Kristian Dpt 26 sept 1863 Johan Peder Dpt 28 aug 1870 Julius dpt 31 mars 1872 Theodor Dpt 19 juli 1874 Alle unntatt Johan Adolph er født Nøtterøy, Vestfold.Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei... klikk også på 'samme område' og se f.eks på 'Døypte i Nøtterøy prestegjeld 1865-1877 '.fant da 5 'nye' barn i den perioden. Mye søkbart på Nøtterøy. hilsen Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei :-) Tusen takk for all respons! Har høyrt at ein ikkje skal sove bort sumarnatta, men det er då slett ikkje den årstida no :-)))Hadde håpt at nokon etterkomarar av desse hadde vore kjent, men det er vel vanskeleg (leite, leite) når ikkje det finnes bygdebok(bygdebøkene i linken er for gamle), eller nokon som kjenner igjen namna.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Pist.. finner dem på/i Strandengen (br9)(også br15 fra .82)under Østre Kjøle i B.b. for Nøtterøy!JPA f. 1829 d. 1909, Gjertine f. 1838 Slagen d. 1898. Obs..gift 2. 1901 med Else Marie Thorsen (f1861 Stokke) Han har 9 barn iflg. B.B.ahilsen Egil, så det står litt til ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Heisan :-) Takk igjen! Å, det fann ikkje eg(dvs. eg har funne ut gjennom Dig.ark. kva tid Gjertine døydde), eg søkte etter Johan gjennom heile Kjølø...Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei... er det noen bestemp barn du vil følge?Det står litt i 'nye' B.B. om barna.. f.eks 1. Annette Katrine f. 1859, g 82 med Johan Henriksen blikkens. i Oslo f. 1851 i Høland..hilsen Egil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Aha, det høyrest lovande ut :-))Nei, eg berre leitar etter slektningar til ein amerikanar, etterkomar av Hans Arnt :-)Han er visst glad for kva han får :-))Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei, Hans Arnt er nr. 4 ( i boka) , han står det ikke mere om - som jeg kan se i farta - ser at 'stemor' Else Marie giftet seg igjen i 1913, med Anders H Albrektsen... Strandengen solgt hun samme år..hilsen Egil. -har du når Hans Arnt reiste ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Nei, eg finn han ikkje blant utflytta i krk.boka, men familien seier han skal ha 'hoppa ombord' i ein båt :-)Eg finn han heller ikkje på Dig.ark., så det kan kanskje vera rett det med båten.I FT 'over there' oppgjev han ganske sprikande utreise år frå 1879-1880-1885Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei.Jeg syntes noen av navnene og antall barn lignet på navn og osv. i etterlysning (av en etterkommer som heter Bruce) i Familien (er abonnent) nr. 25 som kommer for salg i morgen mandag. Hans Arnt må være født 15/7-1865 ifølge kirkeboka og ikke 18/7-1865 slik det er transkribert,oversatt. Viser til lenke i innlegg 9.Er det etterkommeren Bruce du har hatt kontakt med eller en annen? Jeg ville nevne det jeg leste i Familien i tilfelle det kan være en annen etterkommer du Mariann ikke kjenner til.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.