Gå til innhold
Arkivverket

[#64563] Stathelle styrmand ettersøkes


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Jeg har lett og lett men ikke klart å finne min tippoldefar Olaf eller Oluf Olsen som står innskrevet som styrmand i dåpen til min oldemor. Fødselen var uægte og hun ble døpt to år etter. Han skal være bosatt i Stathelle ved dåp. Blant fadderne står et interessnt navn, Karoline Olsen som må være mor eller søster av Oluf/Olaf. Han skal være født i 1876 men jeg finner ham ikke siden kirkeboken ikke begynner før 1878. Her blir jeg veldig, veldig glad for hjelp!

bilete5946.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Randa

Tror du skal sjekke Porsgrunn. Som du ser på faddere er Karoline fra Porsgrunn. Du finner Karoline hos Karl Andersen i 1900. Antagelig gifter hun seg med hans eldste sønn, for hun står oppført som stuertkone som fadder. Du finner en Oluf Olsen i Porsgrunn i 1900 som er født i 1875. Han kan jo være Karolines bror. Men dette må sjekkes ut.Mvh Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei begge to, Egersundmannen må evnt bekreftes via innflyttere som jeg skal se på nå. Oluf født 1875 har jeg sett før men hengt meg opp i at det står 1875! Tusen takk begge to! kikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.