Gå til innhold
Arkivverket

[#64567] Eiere Blakstad og Ødegårdsmyren, Møre og Romsdal


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiHvor kan jeg finn ut hvem som eide Blakstad gård, Gjemnes og Ødegårdsmyren, Kornstad fra ca. 1850 og utover ?Jeg har forsøkt å lete i tinglysingsdokumentene, men finner ikke noe.Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

På Digitalarkivet kan du jo søke på gårder i de forskjellige fylker og kommuner.Der er det vel mulig å finne noe. Mvh.Lisbeth Wangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten

Eiere av Blakstad, sjå folketelling 1865, Gimnes, Øre, Tingvoll- Eier av Ødegårdsmyra på Folland i Kornstad var fra 1893 Oliver Endresen Kårvåg - 1854-1922, g. 1879 m. Anne Pedersdtr. Hafsåshjellen - 1859-1935, dotter av Peder Andersen Lohn frå Folldal og Magnhild Torsteinsdotter Hafsås frå Sunndalen (spikar-Magnhild) som budde på Hjellan, Dyrset, Averøya. (bind 4) Mvh. Endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Nå har jeg 2 ganger forsøkt å legge inn et innlegg uten at de har kommet frem. merkelig!I hvert fall har jeg forsøkt å si at beboerne ved folketellingene vet jeg naturligt nok om, men det er transaksjoner mellom 1865 og 1900 og også etter 1900 jeg er interessert i.Men takk for nnspill likevel ;-)(Så håper jeg bare at dette kommer inn!)Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.