Gå til innhold
Arkivverket

[#64571] Stjørdal: Susanna Marie Olava Andreasdatter f. 1838. Hennes første barn?


Gjest Kjell Fredly
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Fredly

Hei! Susanna Marie Olava Andreasdatter f. 22. mars 1838, hjemmedøpt 31. mars i Rødøy, stadfestet i kirken den 22. april s.å. Susanna var datter til omreisende Andreas Andersen og kona Elen Kirstine Mikkelsdatter. Susanna blir konfirmert i Værnes sogn, Nedre Stjørdal i 1853, da bor hun på Røkke. Ved folketellingen i 1865 er Susanna tjenestejente hos proprietær Nils Hegge på Storfosen, Ørlandet. Den 29. juni 1869 får hun sønnen Johan Severin sammen med ungkar Peder Andersen 'af Sverrig'. Og den 5. august s.å. dør Johan Severin. Ved dåpen blir det oppgitt at dette er Susannas andre leiermål. Vi vet at Susanna var i Trondheim noen år etter dette, men dukker ikke opp i kildene igjen før hun i sept. 1886 flytter fra Mandal til Kristiansand, der hun gifter seg den 21. nov. s.å. med Ole Olsen f. 15. juli 1850 i Oddernes. Ved folketellingen i 1900 bor de i Holbergs gt. 49 i Kristiansand. Ingen barn sammen. Susanna dør 13. juni 1910 i Kristiansand. Susanna brukte etternavnet Vig en del ganger. Spørsmålet er: Hvor fikk hun sitt første barn? Trolig må det ha vært et sted i Trøndelag, men så langt har jeg ikke funnet det. Er det noen som kan hjelpe med denne saken?Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Hei! Glemte å skrive at denne Johan Severin f. 1869 var døpt i Nedre Stjørdal. Jeg vet at dette er et vanskelig spørsmål, men måtte bare forsøke å legge inn spørsmål om det her, da jeg står helt fast om hvor hun kan ha fått det første barnet sitt. Hadde noen der ute hatt tips så hadde jeg blitt veldig glad!Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.