Gå til innhold
Arkivverket

[#64572] Liv Rustand født 27. juni 1918


Gjest Cecilie Helltun
 Del

Recommended Posts

Gjest Cecilie Helltun

Jeg leter etter fødested / dåpssted til Liv Rustand. Hun var datter av Emil Andreas Rustand (født 20. april 1880 i Fiskum, Eiker) og Inga Mathilde Hansen (født 29. august 1881 i Sande, Vestfold). De giftet seg i 1903.Emil, hennes far, var lokomotivfører og familien flyttet litt rundt. Om bosteder vet jeg følgende: De bodde i Kristiania 1903-1908, i Asker i 1912, i Drammen 1914 - 1916 og i Hønefoss 1921. Det jeg prøver å finne ut er hvor de bodde i mellom Drammen og Hønefoss i 1918, da Liv Rustand ble født.Håper noen kan hjelpe meg, eller fortelle meg hvor jeg kan finne opplysninger. Har lest igjennom mange kirkebøker, men ikke funnet noe.Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Send et brev til Jernbanemuséet på Hamar og be om opplysninger om lokomotivfører Emil Andreas Rustand. De har høyst sannsynlig lister som viser hans ansettelsesforhold og hvor han har oppholdt seg mens han var ansatt i NSB. Du vil nok også finne ham i bøkene om norsk jernbanepersonale - her er det kortfattede biografier om NSB-ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Enig med ToreDe har kartotek-kort med mye opplysninger over alle som har vært ansatt i NSB.Jeg fant også lønningslister ved et besøk der. Send en epost hit: biblioteket@norsk-jernbanemuseum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, sitter med 'Jernbanekalenderen 1939' foran meg, og der finner jeg bare en som heter Rustand i navnefortegnelsen, Håkon, født 28.09.06, som er på Heggedal fra 1. juli 1937 (telegrafist). En bror av Liv, kanskje? Mener jeg har liggende flere bøker etter svigerfaren min med oversikt over ansatte i NSB, så jeg skal prøve å finne dem. Du kan også prøve Norsk Lokomotivmannsforbund, hvis han var organisert, da.vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie Helltun

Jeg har nå funnet ut at Emil Rustand var stasjonert på Ål i 1918, men har ikke funnet noe dåp i kirkeboken som passer med Liv Rustand. Kan det kanskje være at hun er døpt i en kirke i en nabokommune eller noe, og hvilke kirkebøker ville det da være nærliggende å sjekke??Jeg vil ikke tro at det var vanlig å reise så veldig langt for å døpe ett barn, eller????Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie Helltun

Jeg har sjekket de kirkebøkene for Ål som er tilgjengelige på internett, og ikke funnet noe. Jeg har også sjekket året før og året etter, i tilfelle jeg hadde fått opplyst feil årstall. Men jeg finner ikke noe. HJELP!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.