Gå til innhold
Arkivverket

[#64575] Edvard Larsen Eide til Amerika i 1903


Gjest Roy Ove Myhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Ove Myhr

Edvard Larsen Eide født 29/10-1884 på Eide/Bjørsvik i Hosanger. Han dro til Amerika i 17/4-1903 med destinasjon Minnesota. Han skal ha sendt brev hjem til familien, trolig så sent som i 1915, men skal ikke gitt livstegn fra seg etter dette. Han er da heller ikke nevnt i skifte etter faren i 1933. Jeg har tidligere hatt tilgang til Ancestry, men har ikke klart å spore han opp ved noen av folketellingene. Er usikker på hvilket etternavn han benyttet seg av. Alternativer kan være Larsen, Eriksen, Eide eller Bjørsvik.Er det noen som føler seg kallet til å forsøke å spore opp denne mannen?mvh R.O.Myhr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Hva het faren til Edvard? Denne Edvard har en far Lars Larsen i Bergen.World War I Draft Registration Cards, 1917-1918Name: Edward Larsen City: Not Stated County: Summit State: Utah Birth Date: 29 Oct 1884 Race: White Roll: 1984054 DraftBoard: 0- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Kjærmann Jensen

Hei ! På Ancestry ,Border Crossing from Canada to U.s fant jeg følgende ; Edvard L Bjorvik ,arrival date: 10 May 1903,age: 18 years 1 months, birth date: abt. 1885, Norwegian, Port of depature: Liverpool England, going to Minneapolis - J.A.Vik 914 17th Ave NO Minneapolis MN. Ship name: Ionian. Foreløpig er dette det eneste jeg har funnet som ser ut til å være rett mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Edvard var jo maler av yrke, noe også denne karen var (Painter - House):Name: Ed Larson Age in 1910: 25 Estimated Birth Year: abt 1885 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Lodger Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Home in 1910: Billings Ward 3, Yellowstone, Montana Marital Status: Single Race: White Gender: Male Year of Immigration: 1903Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Ove Myhr

Det var gode kandidater i alle innlegg. Det er nok liten tvil om at personen i innlegg (4) er riktig. Både navn og tidspunkt stemmer bra. Hvem denne J.A. Vik er vet jeg ikke, mest sannsynlig en bekjent, men neppe en slekting ettersom Edvard ikke hadde noen i nær familie som reiste over. Han skal også ha vært singel og maler/håndverker, så innlegg (5) kan stemme.Fødselsdatoen på registration kortene pleier å være riktige, så jeg tror også at innlegg (2) peker mot rett person. Kan han ha omkomme under første verdenskrig uten at familien har fått melding om dette? Dersom opplysningene på hans registration card om nærmeste slektning er feil? (lars larsen i steden for lars eriksen) Adressen er bare oppgitt til Bergen, noe som ville ha vært altfor unyansert.Så vidt jeg vet har ikke Ancestry noen lister for omkomne ved første verdenskrig. Finnes det andre nettsider for dette?R.O. Myhr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.