Gå til innhold
Arkivverket

[#64580] Søker hjelp til tyding vielse, Herø, Møre og Romsdal


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiPar nr. 8, Peter og Jensine: Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Herøy i Herøy, Ministerialbok nr. 507A06 (1863-1878), Ekteviede 1870, side 125. Permanent sidelenke: LenkeJeg greier ikke å tyde hva som står ved brudgommens føde og oppholdssted og heller ikke hvor brudgommes far kommer fra.Noen som kan hjelpe ?På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Elsebø

Fra Herøyboka I av Bjarne Rabben under Gården Sande, Bnr 6 Kråkøy står det at fra 1872-1888 bodde følgende familie på bruket:Petter Pederson Saure 8/12 1849-1/1 1883 g.m. Jensine Sakariasd. d. 4/10 1888Barn: Petra Bergitte (g. Nerland 3). Josefine Sevrine 21/4 1876 g. og busett Skorpa, Sunnfjord. Gustav Kornelius Andreas 10/4 1880, busett USA.Petter var son til Petter Olson Saure, Sande og Vendel Pedersd. Remøy (Remøy 10).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

JeKjære dereDet var ikke meningen å overse at dere har svart på mitt spørsmål! Jeg skrev at svar rett etter de første innleggene, men jeg har hatt litt problemer med å få dem på plass i det siste.Til Tore skrev jeg at jeg jo burde ha tenkt på å se i klokkerboken!-og mange takk til Olav for ekstra informasjon. Jeg har funnet Petter og Vendel og også Vendels foreldre, men ikke Petters. At Saure er nevnt vil nok være en god hjelp.Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.