Gå til innhold
Arkivverket

[#64586] Ane Larsdatter Langtangen,Kragerø


Gjest gunn nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest gunn nilsen

Leter etter opplysninger om Ane Larsdatter og Hans christian.Ane kommer fra Langetangen og Hans Christian hvet jeg ingenting om,de har en sønn Johan Henrik f 16 aug 1880 i Sanidal.Kan noen hjelpe meg Hilsen Gunn Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har lett i Sannidal uten å finne dåp eller konfirmasjon til Johan Henrik. Jeg prøvde å finne ut etternavnet til Hans Christian, for det har du ikke oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

Hei Berit. Johan henrik døpt 16 aug 1818 i Sanidal ved dåpen står gårdsmann Hans Christian klarer ikke å tyde etternavn og Ane Larsdatter Langetangen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Kan det være dette paret som gifter seg her? Kildeinformasjon: Telemark fylke, Sannidal, Ministerialbok nr. 3 (1803-1813), Ekteviede 1811, side 148-149. Permanent sidelenke: Lenke Nederst til høyre.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Hei Gunn,Jeg fant Hans Christian Dunderhagen, i FS. Han gifter seg 25-6-1820 med Inger Olsen. Der står det at han er født i 1787 og er 33 år. Se lenken. Permanent bildelenke: Lenke Det står i kirkeboka at han bodde da under Rinde. Jeg har lest om Rinde i bygdeboka, men ikke funnet noe ennå.Jeg har ikke vært borti navnet Dunderhagen før, men det er det navnet han kalles når Johan Henrik ble født. Regner med at Ane muligens døde tidlig, siden han giftet seg på nytt i 1820.Har ikke funnet dødsfallet ennå.Hilsen Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Hei igjen. Jeg skrev Dunderhagen i Goggle og fikk opp dette: LenkeSom du ser bor det en Christen Dunderhagen i Kristiania i 1787. Som jo er det samme året som Hans Ch. er født. og når han gifter seg i 1820 står det at han er født i Xania. så dette kan stemme. Han heter jo Christensen i 1811. Så da er nok dette hans far.Hilsen Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Ane døde i 1819 Kildeinformasjon: Telemark fylke, Sannidal, Ministerialbok nr. 4 (1814-1829), Døde og begravede 1820, side 112. Permanent sidelenke: Lenke nr 18mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Ja. da er jo den gåten løst. Ane het altså Ane Margethe og var født i Stavern og var 32 år da hun døde.Ang.innlegg(10)så skrev jeg feil, skal selvsagt stå Christian og ikke Christen. MVH Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

Hei Kerstin Dette var fantastisk og kjempemorro,tusen takk til deg Dette er slekt på min fars side hadde aldri trodd jeg skulle få så mye opplysninger skal si du er dyktig.Leter etter flere på pappas side som jeg ikke finner,er det noen bygdebok for Gjerstad Stor Klem Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.